D60526z Typology of film

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
1/3. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Pavel Švanda (lecturer)
Guaranteed by
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Základní orientace v evropské a světové filmové tvorbě, analytické schopnosti
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Rozvržení látky do ročních cyklů nemusí být vždy striktně opakováno, neboť závisí od technických podmínek, např, od dostupnosti filmových kopií, která je stále omezenější. Avšak předpokládá se, že student, který navštěvuje Typologii filmové epiky se asi během 6 -10 semestrů seznámí s následujícími tématickými okruhy:
    Dílo F. Felliniho.
    Dílo I. Bergmana
    Italský neorealismus včetně přesahů k tvorbě M. Antonioniho a dalších autorů.
    Česká "nová vlna".
    Francouzský film od ukázek ze 30. let a 40. let( J. Renoir, M. Carne, J. Cocteau) až po " francouzskou "novou vlnu" a dále .
    USA film - ( ukázky typu bratři Marxové, A. Hitchcock a pod.)
    Britský film od ukázek ze 30,. let až po Free Cinema.
    Polský film (zejména A. Wajda)
    Německý film (podle dostupného materiálu)
    Ruský film zejména s ohledem na "sovětskou avantgardu)
Literature
  • Aristarco G. Dějiny filmových teorií, Orbis, Praha, 1968. info
  • Baran L. Úvod do filmového obrazu, St. pedagog. nakl.,Praha, 1987. info
  • Bazin A. Co je to film, Čs. filmový ústav, Praha, 1979. info
  • Bělohradský V. Přirozený svět jako politický problém, Čs. spisovatel, Praha, 1991. info
  • Biró Yv. Teorie filmové dramaturgie, St. pedagog. nakl. Praha, 1975. info
  • Brož J. , Frída M. 666 profilů zahraničních režisérů, Čs filmový ústav, Praha ,1977. info
  • Brož J. , Oliva L. Film je umění - eds, Orbis, Praha ,1963. info
  • Březina V. Lexikon českého filmu, Cinema, Praha ,1996. info
  • Carriére J-C. Vyprávět příběh, Nár. filmový archiv, Praha, 1995. info
  • Eberhardt K. Film jest snem, Wydaw. Artyst. Varšava, 1974. info
  • Ejzenštejn S. Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha, 1961. info
  • Jackiewicz Al. Film jako powiesc 20. wieku, Wyd. Artysz. Warszawa, 1968. info
  • Fellini F. Dělat film, Odeon, Praha, 1986. info
  • Kalin J., Ingmar Bergman a jeho filmy, Casablanca 2008. info
  • Klos E. Dramaturgie je, když, Čs. filmový ústav, Praha, 1987. info
  • Kracauer S. Teorie filmu, St. pedagog. nakl. Praha, 1968. info
  • Kulešov L.V., Základy filmové režie, St. pedagog. nakl. Praha, 1978. info
  • Metz Ch. Imaginární signifikant, Čes. filmový ústav, Praha, 1991. info
  • Patočka J. Přirozený svět jako filosofický problém, MF, Praha, 1992. info
  • Plažewski, J. Historia filma do každego, Wydaw. Artyst. Varšava, 1981. info
  • Plažewski J. Filmová řeč, Orbis, Praha, 1967. info
  • Pondělíček I. Film jako fenomén masové kultury, Čs. filmový ústav, Praha, 1971. info
  • Reisz K. Umění filmové skladby, St. pedagog. nakl. Praha, 1972. info
  • Truffaut F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut, Čs. filmový ústav, Praha, 1986. info
  • Wajda A. Moje filmy,Votobia, Olomouc, 1996. info
  • Časopisy: Film a doba, Iluminace. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky:
Přednáška, seminář

Projekce vybraných filmových děl,úvod do tvorby daného autora, analýza, diskuze, kritické myšlení.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě seminární práce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D60526z