D60509z TV genres

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Obeznámenost se současnou programovou nabídkou televizních stanic. Analytické a tvořivé schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Základem předmětu jsou přednášky seznamující s historií, současností a zákonitostmi jednotlivých televizních žánrů. Ty jsou doplněny kritickým sledováním typických zástupců jednotlivých televizních žánrů a jejich následnou analýzou formou kolokvia. Nedílnou součástí semináře je i domácí tvorba studentů: vytváření námětů původních televizních pořadů, esejistické úvahy o současných televizních žánrech a studium odborné (české i zahraniční) literatury.
Literature
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • James MONACO. Jak číst film. Albatros 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, seminář
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdaných prací
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D60509z