D60293 Marketing v obchodním oddělení divadla

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 1. Ukončení: z.
Vyučující
Zdenka Nykodýmová (přednášející)
Garance
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Marketing, Management, Organizační struktury divadla, Organizace divadelního provozu, Účetnictví, Rozpočetnictví, Fundraising
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Student se setkává s marketingovou, obchodní a organizační praxí v konkrétním divadle. Deskriptory: Studemt získá dovednost převést teoretické znalosti do praktických činností zpětným poukazem vyučujícího na konkrétní praxi. Získá vědomosti o uplatňování teorie v praktických činnmostech v divadle.
Osnova
  • - repertoárový manažer
    obchodní oddělení
    propagace
    hledištní služby
    skladba repertoáru - závislosti
    premiéry, předplatné - abonomá - tvorba a druhy podle zaměření a časového zasazení
    volná představení - střet zájmů publika, provozu divadla a uměleckých záměrů
    repríza a potřeby reprízovosti
    seriály
    hostování - zájezd divadla, cizí soubory na domácí scéně
    festivaly
    pronájmy divadelní budovy
    změna představení nebo zrušení představení
    obchodní oddělení + návazná filosofie
    identifikace abonentů, získávání abonentů
    typování lokalit - zisk diváků bez abonomá
    náhody a nevysvětlitelné jevy
    určení čtyř základních skupin zájemců o divadlo
    návštěvnost - úspěchy a neúspěchy, možnosti propagace
    časové relace informovanosti veřejnosti
    oslovení návštěvníků při příchodu do divadla
    co vidí divák kolem sebe - chování pracovníků divadla, program, vstupenka prostředí
    foyeru, výstava apod.
    pokladna divadla - často jediný kontakt diváka s pracovníkem divadla, cenová politika
    masmédia a divadlo, manažer v divadle
    zahraniční zkušenosti (Belgie, Francie, Anglie, Holandsko)
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0
Metody hodnocení
* Zimní semestr
zápočet na základě docházky

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D60293