DFDLY06 Projekt 5

Divadelní fakulta
léto 2025

Předmět se v období léto 2025 nevypisuje.

Rozsah
0/320/4. 8 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Dalibor Buš (přednášející)
MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (přednášející)
MgA. Šimon Peták (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
"Tento projekt, jehož výstupem je tvorba individuální autorské inscenace, slouží jako ""maketa"" magisterského absolventského projektu (semestr 7 a 8) • osvojit si postup realizace inscenace: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog ateliéru a student light designu) a scénografem (pedagog ateliéru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení."
Výstupy z učení
"Student bude po absolvování předmětu schopen: • provést choreografický výzkum • vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma • reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek • spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem • spolupracovat s divadelní produkční skupinou • získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce • prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech"
Osnova
  • "Student (sólo, duet nebo max. trio) vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej. Přesné zadání je: vytvořit dvacetiminutovou inscenaci ve spolupráci se studenty ateliéru scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu, audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako mentoring. Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře. Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii atd.) Kalendář: Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivních diskuzích s pedagogy. Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy. V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/mentory, a večer prezentují (4 až 5 prezentací za večer) etapy své práce na základě domluvy s mentorem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné. Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci mentora a pedagogy. Každý týden provede mentor minimálně jednu konzultaci."
Literatura
    povinná literatura
  • Kovalčuk, Josef. Od tématu ke scénáři : (příprava inscenace v autorském divadle). Brno : Městské kulturní středisko S.K. Neumanna, 1985.
    doporučená literatura
  • Kovalčuk, Josef. Téma : autorské divadlo. Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009.
Výukové metody
Projekt, coaching a mentoring
Metody hodnocení
Bude hodnocena kvalita spolupráce a její reflexe a také spolupráce v rámci produkční skupiny (studenti FD a Produkce) a s divadlem. Dále bude hodnocen proces zkoušení a spolupráce s coachem, reflexe získávání zkušeností z každé jednotlivé reprízy (minimálně 4 reprízy). Provedený výstup bude zaznamenán na video a zpětně analyzován s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci hlavních předmětů ateliéru FD.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.