DFDLY06 Projekt 5

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/0/100. 5 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Tomáš Hubáček (cvičící)
Mgr. Ivana Kloubková (cvičící)
doc. Mgr. Martina Musilová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
"Tento projekt, jehož výstupem je tvorba individuální autorské inscenace, slouží jako ""maketa"" magisterského absolventského projektu (semestr 7 a 8) • osvojit si postup realizace inscenace: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog ateliéru a student light designu) a scénografem (pedagog ateliéru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení."
Výstupy z učení
"Student bude po absolvování předmětu schopen: • provést choreografický výzkum • vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma • reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek • spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem • spolupracovat s divadelní produkční skupinou • získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce • prezentovat svoji práci na jarních a letních festivalech"
Osnova
  • "Student (sólo, duet nebo max. trio) vytvoří koncepci divadelního projektu a realizuje jej. Přesné zadání je: vytvořit dvacetiminutovou inscenaci ve spolupráci se studenty ateliéru scénografie, světelného designu, jevištní technologie, managementu, audiovizuální tvorby a divadla. Tento projekt se vyvíjí v rámci programu koncipovaného jako mentoring. Postupy realizace tohoto projektu se konají podle předem stanoveného kalendáře. Rámec práce se ale přizpůsobí specifikům projektu studenta (např. pouliční představení, vlastní dispozice scénické práce s médii atd.) Kalendář: Během prvního měsíce semestru studenti začínají definovat svůj projekt z uměleckého a produkčního hlediska v rámci individuálních konzultací a v kolektivních diskuzích s pedagogy. Od listopadu studenti prezentují některé aspekty práce před pedagogy. V lednu následuje osm intenzivních dní coachingu, během kterých mají tvůrci k dispozici denně zkušebny, kde se setkávají s pedagogy/mentory, a večer prezentují (4 až 5 prezentací za večer) etapy své práce na základě domluvy s mentorem před kolektivem pedagogů ateliéru a osob, které si studenti přizvou k následné reflexi. Sedmý a osmý večer coachingu jsou všechny prezentace veřejné. Od února až do konce března, kdy bývají premiéry, studenti intenzivně zkouší a žádají podle svých potřeb o spolupráci mentora a pedagogy. Každý týden provede mentor minimálně jednu konzultaci."
Literatura
    povinná literatura
  • Kovalčuk, Josef. Od tématu ke scénáři : (příprava inscenace v autorském divadle). Brno : Městské kulturní středisko S.K. Neumanna, 1985.
    doporučená literatura
  • Kovalčuk, Josef. Téma : autorské divadlo. Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009.
Výukové metody
Projekt, coaching a mentoring
Metody hodnocení
Bude hodnocena kvalita spolupráce a její reflexe a také spolupráce v rámci produkční skupiny (studenti FD a Produkce) a s divadlem. Dále bude hodnocen proces zkoušení a spolupráce s coachem, reflexe získávání zkušeností z každé jednotlivé reprízy (minimálně 4 reprízy). Provedený výstup bude zaznamenán na video a zpětně analyzován s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci hlavních předmětů ateliéru FD.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023.