DIFA:DDML405 Marketing Communication - Course Information
DDML405 Marketing Communication
Theatre FacultySummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/4. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- Student graduated in the bachelor degree of Theatre Production and Stage Technology or in equal type of studies.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:N)
- Course objectives (in Czech)
- „Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
CÍL
Cílem předmětu je v souladu s producentským zaměřením magisterského studia zajistit znalosti a jejich aplikaci v oblasti strategického řízení marketingu. Předmět zasazuje strategický marketing do systému firemních strategií, seznamuje studenty s jednotlivými oblastmi marketingové strategie, reflektuje změny a trendy v současné marketingové komunikaci a zdůrazňuje nutnost přistupovat k marketingovým řešením nikoli pouze systematicky, ale i kreativně.
Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingových komunikací nabyté v předmětech bakalářského stupně studia (především Marketing I, Marketing II a Základy marketingového výzkumu) a doplňuje základy nutné pro zpracování absolventského producentského záměru. - Learning outcomes (in Czech)
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit pojem marketingová strategie a zasadit jej do systému firemních strategií,
- vysvětlit pojmy strategie značky, strategie komunikačního mixu, korporátní identita,
- popsat a vysvětlit postup zpracování marketingové strategie organizace,
- popsat a vysvětlit základní principy metod sloužících ke zpracování marketingové strategie,
- vysvětlit pojem marketingový plán a vymezit jeho obsah,
- popsat a zhodnotit změny a trendy v současné marketingové komunikaci,
- vysvětlit rozdíl mezi pojmy kreativita a inovace.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě dílčích analýz zmapovat a vyhodnotit zásadní faktory vnitřního a vnějšího prostředí, které mají vliv na marketing vybrané kulturní organizace,
- navrhnout strukturu marketingové strategie vybrané organizace, reflektujíc kontext, v němž působí, a to včetně potřebného personálního, finančního, materiálního a informačního zajištění, stanovit kritéria, na jejichž základě bude marketingová strategie posuzována,
- na základě znalostí z projektového řízení určit zásadní předpoklady, rizika a milníky marketingového plánu, prostřednictvím něhož bude marketingová strategie implementována,
- reflektovat změny v současné marketingové komunikaci prostřednictvím esejí na témata zadaná pedagogem.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- volit a obhájit si vlastní postupy řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- sledovat aktuální trendy v oblasti marketingu a umí je začlenit do svého profesního rozvoje. - Syllabus (in Czech)
- Osnova celkem 6 výukových bloků:
- Strategické řízení marketingu
- Komunikační strategie a strategie komunikačního mixu
- Vývoj, změny a trendy v současné marketingové komunikaci
- Psychologické aspekty marketingových komunikací
- Branding
- Kreativita a inovace (nejen) v marketingu
- Osnova celkem 6 výukových bloků:
- Literature
- required literature
- Smart Chart 4.0 (Make Smart Communication Choices). Washington: Spitfire, 2021.
- Interaktivní osnovy k předmětu v IS JAMU
- MCINTYRE, Morris Hargreaves. Strategic Marketing and Audience Development for Cultural Organisations. Manchester, 2007. info
- West South Arts Marketing and West South Arts Marketing. Strategic Marketing Planning. Online. Bristol: West South Arts Marketing, 2002, 31 pp. URL info
- Teaching methods (in Czech)
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky: 2 hodiny co 14 dní
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při zpracování v průběhu semestru zadaných úkolů. Schopnost kriticky posuzovat vývoj a změny v současné marketingové komunikaci a prostředí student ověřuje prostřednictvím esejí na pedagogem zadaná témata.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s videozáznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Assessment methods (in Czech)
- Letní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat úkoly a eseje na zadaná témata.
Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 20 % hodnocení,
- zpracování a prezentace úkolů a esejí: 80 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností, způsobilostí a kritického myšlení studenta). - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every other week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DDML405