DIFA:DDML405 Marketingové komunikace - Informace o předmětu
DDML405 Marketingové komunikace
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/4. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 305
- Předpoklady
- Absolvování bakalářského stupně studia Divadelní produkce (dříve Divadelního manažerství a Jevištní technologie) či obdobného typu studijního programu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- „Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
CÍL
Cílem předmětu je v souladu s producentským zaměřením magisterského studia zajistit znalosti a jejich aplikaci v oblasti strategického řízení marketingu. Předmět zasazuje strategický marketing do systému firemních strategií, seznamuje studenty s jednotlivými oblastmi marketingové strategie, reflektuje změny a trendy v současné marketingové komunikaci a zdůrazňuje nutnost přistupovat k marketingovým řešením nikoli pouze systematicky, ale i kreativně.
Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingových komunikací nabyté v předmětech bakalářského stupně studia (především Marketing I, Marketing II a Základy marketingového výzkumu) a doplňuje základy nutné pro zpracování absolventského producentského záměru. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit pojem marketingová strategie a zasadit jej do systému firemních strategií,
- vysvětlit pojmy strategie značky, strategie komunikačního mixu, korporátní identita,
- popsat a vysvětlit postup zpracování marketingové strategie organizace,
- popsat a vysvětlit základní principy metod sloužících ke zpracování marketingové strategie,
- vysvětlit pojem marketingový plán a vymezit jeho obsah,
- popsat a zhodnotit změny a trendy v současné marketingové komunikaci,
- vysvětlit rozdíl mezi pojmy kreativita a inovace.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě dílčích analýz zmapovat a vyhodnotit zásadní faktory vnitřního a vnějšího prostředí, které mají vliv na marketing vybrané kulturní organizace,
- navrhnout strukturu marketingové strategie vybrané organizace, reflektujíc kontext, v němž působí, a to včetně potřebného personálního, finančního, materiálního a informačního zajištění, stanovit kritéria, na jejichž základě bude marketingová strategie posuzována,
- na základě znalostí z projektového řízení určit zásadní předpoklady, rizika a milníky marketingového plánu, prostřednictvím něhož bude marketingová strategie implementována,
- reflektovat změny v současné marketingové komunikaci prostřednictvím esejí na témata zadaná pedagogem.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- volit a obhájit si vlastní postupy řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- sledovat aktuální trendy v oblasti marketingu a umí je začlenit do svého profesního rozvoje. - Osnova
- Osnova celkem 6 výukových bloků:
- Strategické řízení marketingu
- Komunikační strategie a strategie komunikačního mixu
- Vývoj, změny a trendy v současné marketingové komunikaci
- Psychologické aspekty marketingových komunikací
- Branding
- Kreativita a inovace (nejen) v marketingu
- Osnova celkem 6 výukových bloků:
- Literatura
- povinná literatura
- Smart Chart 4.0 (Make Smart Communication Choices). Washington: Spitfire, 2021.
- Interaktivní osnovy k předmětu v IS JAMU
- MCINTYRE, Morris Hargreaves. Strategic Marketing and Audience Development for Cultural Organisations. Manchester, 2007. info
- West South Arts Marketing a West South Arts Marketing. Strategic Marketing Planning. Online. Bristol: West South Arts Marketing, 2002, 31 s. URL info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky: 2 hodiny co 14 dní
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při zpracování v průběhu semestru zadaných úkolů. Schopnost kriticky posuzovat vývoj a změny v současné marketingové komunikaci a prostředí student ověřuje prostřednictvím esejí na pedagogem zadaná témata.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s videozáznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Letní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat úkoly a eseje na zadaná témata.
Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 20 % hodnocení,
- zpracování a prezentace úkolů a esejí: 80 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností, způsobilostí a kritického myšlení studenta). - Navazující předměty
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DDML405