DIFA:DRBL105 Autorský seminář II - Course Information
DRBL105 Autorský seminář II
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Barbora Jandová (lecturer)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D.
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 405, Thu 14:30–16:00 407
- Prerequisites (in Czech)
- Podmínkou je aktivní literární tvorba, která je předmětem osobních konzultací s pedagogem. Do semináře je možno přihlásit se v případě zájmu ve více akademických rocích - tedy opakovaně.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Theatre Directing (programme DIFA, Rez_Dram:N)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení autorského tvůrčího potenciálu studentů a rozvoj jejich kreativních schopností v rámci samostatné umělecké literární tvorby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně tvořit osobité umělecké texty
- strukturovat literární útvar do jednotlivých fází
- kreativně rozvíjet nápad, námět, uvažovat nad tématem, nad motivy, vytvořit zápletku, rozuzlení atd.
- utvářet a rozvíjet vlastní svébytný autorský styl - Syllabus (in Czech)
- Studenti jsou schopni aktivního tvůrčího uvažování a samostatné činnosti na přípravě a tvorbě uměleckých textů, osvojují si schopnost literárně stylizovat literární umělecké texty, uchopovat rozličné útvary i žánry, rozvíjet vlastní svébytný autorský potenciál a invenční tvůrčí postupy, podle potřeb upravovat literární text atd.
- Literature
- Bořivoj Srba: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. ISBN 2-907114-22-0. info
- Dočekalová, Markéta - Tvůrčí psaní pro každého: Naučte se vyprávět příběhy, jak se píše povídka, novela a román, praktická cvičení (Praha, 2009). info
- Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. info
- Fišer, Z. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-99-0. info
- Hrabák, Josef. Poetika. 2. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1977. info
- Kerr, W.: Jak nepsat hru, Orbis Praha 1963. info
- Kundera, Milan: Umění románu (Praha, 1961). info
- Novotný, D. J. Chcete psát scénář? 1. díl, 2. díl. Praha: FAMU, 1995. info
- Studený, J. Drama a jazyk: teorie a praxe tvůrčího psaní. 1.vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. ISBN 80-7194-609-5. info
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
- Teaching methods (in Czech)
- Samostatná práce na uměleckých textech, průběžná individuální konzultace s pedagogem.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě individuálních konzultací s pedagogem.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DRBL105