DIFA:DRAL106 Incidental Music - Course Information
DRAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 18:00–19:30 104
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DRAZ106 Incidental Music )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2018/DRAL106