DIFA:DDVL103 Theatre and Education – Labora - Course Information
DDVL103 Theatre and Education – Laboratory
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/6/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty - DDVL109 Work with Stage Movement, DDVL110 Speech Technology I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se naučí základním principům tvorby divadelních dílen, získají první zkušenost s vlastní lektorskou činností, naučí se přijímat a dávat zpětnou vazbu na realizované dílny.
- Syllabus (in Czech)
- Studenti v předmětu Laboratoř divadla a výchovy zažijí první zkušenost s tvorbou a realizací krátké ucelené dílny. Příprava plánu dílny bude několikrát konzultována pedagogem, cílovou skupinou budou spolužáci z ročníku, pro které bude dílna vzápětí realizovaná. Po realizace následuje reflexe, jež se dotkne jak struktury dílny, tak lektorských schopností.
- Literature
- recommended literature
- BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
- PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
- PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. info
- VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
- VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2005, 138 pp. ISBN 80-247-0842-6. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka (dílna, cvičení, seminář);
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6 - Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet na základě přípravy a realizace dílny; zápočet na základě docházky.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DDVL103