DIFA:DDML415 Public Relations – modulární v - Informace o předmětu
DDML415 Public Relations – modulární výuka
Divadelní fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/24/12. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování bakalářského stupně studia Divadelní produkce (dříve Divadelního manažerství a Jevištní technologie) či obdobného typu studijního programu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:N)
- Cíle předmětu
- „Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
CÍL
Cílem prakticky orientovaného kurzu je rozšířit a prohloubit znalosti a dovednosti studentů v oblasti Public Relations, a to s důrazem na aplikaci v prostředí kultury a umění. S ohledem na producentské zaměření magisterského stupně studia bude akcentován pohled institucionální před pohledem projektovým.
Kurz navazuje na znalosti a dovednosti nabyté především v předmětech z oblasti marketingu a fundraisingu a vede studenty k jejich praktické aplikaci při přípravě konkrétních PR výstupů zpracovávaných na základě zadaných modelových situací z oblasti kultury a umění. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit pojem komunikační mapa, popsat její princip a účel,
- vysvětlit pojem korporátní identita a popsat její úlohu v kontextu Public Relations,
- podrobně popsat prostředky Public relations včetně jejich principů a účelu,
- vymezit postavení a úlohu media relations v rámci Public Relations.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě zmapování prostředí a vyhledání relevantních informací zpracovat komunikační mapu vybrané kulturní instituce,
- aplikovat při zpracování komunikační mapy znalosti z oblasti projektového managementu, konkrétně analýzu zainteresovaných stran,
- vyhodnotit zpracovanou komunikační mapu, pojmenovat související rizika a předpoklady a navrhnout konkrétní doporučení směrem k Public Relations organizace při respektování jejích specifik a účelu existence,
- zpracovat podrobný plán tiskové konference vybrané kulturní akce, včetně související tiskové zprávy a press kitu,
- zpracovat návrh řešení krizové komunikace zadané modelové situace včetně zpracování krizového plánu,
- zpracovat mediaplán konkrétního kulturního projektu,
- prezentovat a diskutovat výsledky své práce s pedagogem a ostatními studenty.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- pro práci s odbornou literaturou efektivně využívat společný profesionální slovník oboru,
- komunikovat s ostatními studenty kurzu a diskutovat s nimi navržená řešení,
- definovat a přijmout etické principy přístupu k Public Relations. - Osnova
- - Základní pravidla media relations
- Etika v media relations
- Krizová komunikace
- Nástroje a postupy media relations
- Kontakty a databáze
- Tisková zpráva
- Tisková konference
- Další formáty prezentace
- - Základní pravidla media relations
- Literatura
- povinná literatura
- Interaktivní osnovy k předmětu v IS JAMU
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- doporučená literatura
- KŘÍŽEK, Z. a I. CRHA. Jak napsat reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4061-4. info
- ŠEDIVÝ, M. a O. MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9. info
- FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7. info
- VYSEKALOVÁ, J. a Jan MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5. info
- SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
- HORÁKOVÁ, I., D. STEJSKALOVÁ a H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-178-2. info
- BAJČAN, J. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1. info
- ŠÁLEK, M. a T. FEŘTEK. Novináři nejsou zlí. Praha: Nadace VIA, 2001. info
- NĚMEC, Petr. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Dvoudenní kurz formou přednášky/semináře
Počet hodin kontaktní výuky v rámci kurzu: 24
Počet samostatné práce studenta v rámci kurzu: 12
VÝUKOVÉ METODY
Student reflektuje a prakticky ověřuje poznatky získané přednáškou a ukázkami příkladů z praxe zpracováním individuálních a skupinových cvičení (včetně prezentace jejich výsledků) zaměřených na vybraná témata z oblasti Public Relations (komunikační mapa konkrétní kulturní instituce, plán tiskové konference včetně návrhu tiskové zprávy a press kitu, plán komunikace pro modelovou krizovou situaci, mediaplán). Zpracovaná cvičení jsou následně diskutována a vyhodnocena jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Práce s obrazem, audio/video záznamem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Individuální a individualizovaná výuka, samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Letní semestr
Předmět je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba absolvovat celý dvoudenní běh kurzu, zpracovat zadaná individuální a skupinová cvičení a odevzdat vypracovaný mediální plán konkrétního kulturního projektu.
Procentuelní váha hodnocení:
- vstupní předpoklad: účast na obou dnech kurzu,
- individuální a skupinová cvičení, vč. prezentace výsledků: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga,
- odevzdání mediaplánu konkrétního kulturního projektu: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga. - Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2025/DDML415