DIFA:DTDZ400 Taneční a pohybová výchova I - Informace o předmětu
DTDZ400 Taneční a pohybová výchova I
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 7/5/77. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 6. 12. 14:30–18:30 3, 14:30–18:30 106, Pá 7. 2. 14:30–18:30 3, 14:30–18:30 106
- Předpoklady
- EVER( DTDL400 Taneční a pohybová výchova I )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na magisterský stupeň studia oboru TaPDaV Bc. titul získaný v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:N)
- Cíle předmětu
- Pro studenty směřující k pedagogické činnosti v oblasti taneční a pohybové výchovy na nejrůznějších úrovních školství, amatérských či profesionálních souborů, tanečních divadel. Prohloubení znalostí, jak praktických, tak i teoretických. Důraz je kladen na objevování svého místa a uvědomování si své jedinečnosti v rámci sounáležitosti s celkem. Zejména jsou studenti vedeni k rozvíjení inteligence těla jedince. Dále k původnosti a originalitě přístupu k výuce taneční a pohybové výchovy obecně. Rozvíjí schopnost vyjádření prožitku sounáležitosti a sdílení, čímž budou ve své praxi působit proti odcizení a vykořenění jedince.
- Výstupy z učení
- - student prokazuje hluboké znalosti, jak praktické tak i teoretické. - student dokáže definovat své místo a uvědomuje si svou jedinečnosti v rámci sounáležitosti s celkem. - student chápe pojem inteligence těla jedince. - student prokazuje původnost a originalitu přístupu k výuce taneční a pohybové výchovy obecně. - student ovládá schopnost vyjádření prožitku sounáležitosti a sdílení prostřednictvím taneční a pohybové výchova
- Osnova
- pojem taneční a pohybová výchova historie taneční a pohybové výchovy v ČR rámcové plány MŠMT týkající se Taneční a pohybové výchovy dopady Taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti. dopady Taneční a pohybové výchovy na zdravý vývoj dítěte osobnost pedagoga Taneční a pohybové výchovy reflexe profesního směřování studenta v souvislosti s taneční a pohybovou výchovou
- Literatura
- doporučená literatura
- E. Bláhová Tělesná výchova rytmikou dětí školních a předškolních E. Bláhová Verše a říkadla pro rytmický výcvik dětí Praha 1935 J. Jeřábková Taneční průprava SPN Praha 1979 J. Jeřábková Taneční průprava Praha NIPOS ARTAMA 2004 J. Kroschlová výrazový tane
- Výukové metody
- přednáška diskuzní metody samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- Studenti odevzdají písemnou práci v elektronické podobě, na základě jejího hodnocení doplněnou ústním pohovorem vztahujícím se k této práci, na jehož základě bude udělen kl. zápočet.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DTDZ400