DTDL500 Tanec, světlo, prostor

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
10/0/40. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Dita Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 17. 3. 14:30–18:30 106
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty prostřednictvím vybraných textů a ukázek konkrétních inscenací s různými tendencemi a přístupy v tanci a performance především v západní kultuře. Student by se měl seznámit s rozličnými způsoby užití těla jako média v divadelním umění, popř. performance v různých etapách dějin divadelního umění, popř. tanečního umění/performance. Hlavní důraz bude soustředěn na současný tanec. Kurz poskytne studentům k jednotlivým tématům také přehled základní teatrologické literatury pro jejich další studium nebo případně k vlastní diplomové práci.
Learning outcomes (in Czech)
Kurz je koncipován tak, že se střídají přehledové přednášky se semináři zaměřenými na reflexi vybraných fenoménů. Studenti se seznámí s klíčovými osobnostmi a jejich dílem v kontextu se světovými i českými dějinami divadla. Osvojí si schopnost jejich adekvátnímu porozumění a aplikaci v samostatné diskuzi. V seminářích je kladen důraz na kritickou reflexi dějinných souvislostí studovaných fenoménů a jejich významu pro současnou tvorbu. Studující jsou vedeni k tomu, aby dokázali problematiku nonverbálního divadla analyticky uchopit na základě historických souvislostí s tvůrčím gestem vztaženým k soudobým uměleckým problémům. Student bude po absolvování předmětu schopen: • Reflektovat nad původními texty zmiňovaných autorů. • Referovat kriticky o divadelní, taneční, pohybové inscenaci. • Získat schopnost aktivně a podrobně číst teatrologické texty a dokázat jednotlivé myšlenky vyložit, interpretovat a odvodit jejich teoreticko-praktické důsledky pro uměleckou tvorbu určitého slohu, stylu nebo směru. • Získat schopnost vybrat téma jejich budoucí diplomové práce.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Současný tanec/performance 2. Cine-dance 3. Tanec v galeriích a jiném prostoru
Literature
    recommended literature
  • AU, Susan. Ballet and Modern Dance. London: Thames & Hudson, 2002. BALME, Christopher - MONINGER, Markus. Crossing Media. In BALME, Christopher. Theater zwischen Medien : Perspektiven theaterwissenschaftlicher Intermedialitätsforschung. München: Epodium
    not specified
  • Alwin Nikolais Imago (1963), videozáznam Alwin Nikolais Marks, Props and Mobiles (1953), videozáznam Alwin Nikolais Prism (1956), videozáznam Ann Carlson Night Light (2000), videozáznam Ballets Russes. režie: Dayna Goldfine, Dan Geller, Geller/Goldfine P
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 (1 hodina přednášky, 1 hodina semináře) * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 (práce s literaturou, dílčí analytické úkoly). Metody výuky: - přednáška, - práce textem, - diskusní metody, - metody řešení problémů, - samostatná práce studentů, - kritické myšlení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti v semináři a seznámení se s prameny a literaturou (80 %), - zpracování zadaného seminárního úkolu
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2023/DTDL500