DMCL201 Herectví – muzikál
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Holbeinová, DiS. (přednášející)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (přednášející)
Mgr. Petr Štěpán (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 1. 4. až Po 20. 5. Po 16:00–19:15 013, Po 12. 2. až Ne 31. 3. Po 16:00–19:15 406, St 14:30–17:45 405, Čt 14:30–17:45 013, kromě Čt 28. 3. ; a Po 22. 4. 16:00–19:15 MUZHER_4, St 24. 4. 14:30–18:00 MUZHER_4, Čt 25. 4. 14:30–18:00 MUZHER_4, Po 29. 4. 16:00–19:15 MUZHER_4, Čt 2. 5. 14:30–18:00 MUZHER_4
- Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) práce na projektech
- 3) individuální konzultace studentů s pedagogem
- 4) přípravné práce na prvním absolventském projektu
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herectví – muzikál
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Aleš Kohout (přednášející)
doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 122, Po 14:30–16:00 122, Út 12:00–13:30 SAL, Út 14:30–16:00 SAL, St 10:15–11:45 122, St 12:00–13:30 122, Pá 10:15–11:45 SAL, Pá 12:00–12:45 SAL
- Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) práce na projektech 3) individuální konzultace studentů s pedagogem
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herectví – muzikál
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:00 132, Po 17:00–17:45 132, Po 18:00–18:45 132, Po 18:45–19:30 132, Út 10:15–11:00 132, Út 11:00–11:45 132, Út 12:00–12:45 132, Út 12:45–13:30 132, St 14:30–15:15 132, St 15:15–16:00 132, St 16:15–17:00 132, St 17:00–17:45 132
- Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) práce na projektech 3) individuální konzultace studentů s pedagogem
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herecká tvorba – muzikál
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (přednášející)
Mgr. Petr Štěpán (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 122, St 14:30–17:45 SAL, Čt 14:30–17:45 SAL
- Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) práce na projektech 3) individuální konzultace studentů s pedagogem
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herecká tvorba
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/8/3. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–13:30 122, Čt 14:30–17:45 122, Pá 12:00–15:00 SAL
- Předpoklady
- EVER ( DMCZ201 Herecká tvorba )
Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů.
- Osnova
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herectví – muzikál
Divadelní fakultaléto 2023
Předmět se v období léto 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/12/5. 9 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Aleš Kohout (přednášející)
doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- v praxi používat dovedností získaných studiem klasických hereckých technik
- zvládat emoční rovinu hraných postav postavy
- rozvíjet herecké zkušeností při studiu konkrétních charakterů
- uchopit svěřenou divadelní roli jako celek
- ovládat základní principy a postupy tzv. syntetického divadla
- spojovat dovednosti získané tréningem jednotlivých složek (herecká práce, zpěv, tanec) v jeden celek - Osnova
- 1) Syntetická práce na tvorbě divadelní (muzikálové) role
- - spojení herecké práce, zpěvu a tance
- 2) práce na projektech 3) individuální konzultace studentů s pedagogem
- Literatura
- doporučená literatura
- DONELLEN, D. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007. info
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DMCL201 Herecká tvorba
Divadelní fakultaléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/8/3. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DMCZ201 Herecká tvorba )
Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů.
- Osnova
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
DMCL201 Herecká tvorba
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/8/3. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DMCZ201 Herecká tvorba )
Ukončení studia prvního ročníku v konkrétním ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Získávání dalších dovedností pomocí klasických hereckých technik,zvládání emočních rovin postavy, rozvíjení hereckých zkušeností při studiu konkrétních charakterů.
- Osnova
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, projekt. Diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, , práce s textem, samostudium role.
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů, projekt.
- Statistika zápisu (nejnovější)