DIFA:DHDL201 Herectví II – činohra - Course Information
DHDL201 Herectví II – činohra
Theatre FacultySummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Josef Morávek (lecturer)
Gabriela Štefanová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy.
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
- Ateliér doc. Riegera
- Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
- • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
- • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
- • seznámení se s principy kompozice postavy
- • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
- Ateilér doc. Smilkové
- • psychologická motivace postavy
- • metaforická motivace postavy
- • herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
- - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
- - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DHDL201