DIFA:DDMZ203 Projektový management v kultuř - Informace o předmětu
DDMZ203 Projektový management v kultuře
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 104
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Projektový management - modulární výuka (zimní a letní semestr).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management - modulární výuka na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- Vznik kulturních projektů (kontext, cíle, účel)
- Analýza výchozí situace (SWOT)
- Typy kulturních projektů a jejich specifika
- Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
- Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
- Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
- Crowdmanagement a řízení rizik kulturnícheventů
- Kreativita v každém z nás
- Řízení vlastního času a práce se stresem
- Umění prezentace
LETNÍ SEMESTR
Práce v týmu na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- povinná literatura
- Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování semestrálních úkolů (vztahujících se k mezinárodnímu festivalu divadelních škol Setkání/Encounter 2026) a ročníkového kulturně-komunitního projektu na téma Místo, kde žijeme (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní směrný plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v týmu zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly a navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.
LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmu zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce). - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ203