2024
Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II
KACETLOVÁ, VendulaZákladní údaje
Originální název
Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II
Název česky
Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami
Název anglicky
European Theater Groups of Actors with Mental Disabilities II
Autoři
Vydání
Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Baltazár Színház; otherness; jinakost; mentální znevýhodnění, Moomsteatern; Münchner Kammerspiele;Theatre workt; divadelní soubory; Theater Babel Rotterdam
Klíčová slova anglicky
Baltazár Színház; otherness; mental impairment; Moomsteatern; Münchner Kammerspiele;Theatre workt; company of actors with mental impairments; Theater Babel Rotterdam
Štítky
Návaznosti
Projekt řešený 2023–2024, projekt VaV.
Změněno: 21. 3. 2025 14:19, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10. 2024 ve Křtinách, se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II", ve kterém řešitelka sleduje pět divadelních souborů herců s mentálním znevýhodněním v evropském prostoru. Vychází z předpokladu, že těmto divadelním souborům jde primárně nikoli o sociální rozměr činnosti, ale o umělecké hledisko jejich práce. Autorka očekává, že tato divadla svým působením současně nesou poselství, jež mohou být svým způsobem a v různé míře politická, společensky působící, a svým výzkumem toto očekávání ověřuje.
Anglicky
Contribution to the symposium of the Studio of Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1–2 October 2024 in Křtiny (Czech Republic), which was focused on the presentation of the results of the research project "European Theatre Ensembles of Actors with Mental Disadvantage II", which deals with the monitoring of five theatre ensembles of actors with intellectual disabilities in the European space. It is based on the assumption that these theatre companies are primarily not interested in the social dimension of their activities, but in the artistic aspect of their work. The author expects that these theatres also carry a message that can be political and socially active in their own way and to varying degrees, and she verifies this expectation through her research.