k 2024

Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II

KACETLOVÁ, Vendula

Základní údaje

Originální název

Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II

Název česky

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

Název anglicky

European Theater Groups of Actors with Mental Disabilities II

Vydání

Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Baltazár Színház; otherness; jinakost; mentální znevýhodnění, Moomsteatern; Münchner Kammerspiele;Theatre workt; divadelní soubory; Theater Babel Rotterdam

Klíčová slova anglicky

Baltazár Színház; otherness; mental impairment; Moomsteatern; Münchner Kammerspiele;Theatre workt; company of actors with mental impairments; Theater Babel Rotterdam

Štítky

Návaznosti

Projekt řešený 2023–2024, projekt VaV.
Změněno: 21. 3. 2025 14:19, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10. 2024 ve Křtinách, se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním II", ve kterém řešitelka sleduje pět divadelních souborů herců s mentálním znevýhodněním v evropském prostoru. Vychází z předpokladu, že těmto divadelním souborům jde primárně nikoli o sociální rozměr činnosti, ale o umělecké hledisko jejich práce. Autorka očekává, že tato divadla svým působením současně nesou poselství, jež mohou být svým způsobem a v různé míře politická, společensky působící, a svým výzkumem toto očekávání ověřuje.

Anglicky

Contribution to the symposium of the Studio of Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1–2 October 2024 in Křtiny (Czech Republic), which was focused on the presentation of the results of the research project "European Theatre Ensembles of Actors with Mental Disadvantage II", which deals with the monitoring of five theatre ensembles of actors with intellectual disabilities in the European space. It is based on the assumption that these theatre companies are primarily not interested in the social dimension of their activities, but in the artistic aspect of their work. The author expects that these theatres also carry a message that can be political and socially active in their own way and to varying degrees, and she verifies this expectation through her research.