2024
Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami
HEGYIOVÁ, AnetaZákladní údaje
Originální název
Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami
Název česky
Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Theater and Education As a Way to Educate Pupils with Hearing Impairment and Other Educational Needs
Autoři
Vydání
Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Divadlo; výchova; vzdělávání; sluchové postižení
Klíčová slova anglicky
Ttheatre; education; hearing impairment
Štítky
Návaznosti
Projekt řešený 2022–2023, projekt VaV.
Změněno: 21. 3. 2025 09:34, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10.2024 ve Křtinách, který se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami", který se zabývá popisem průběhu výběru divadelního představení vhodného pro úpravu do podoby i pro neslyšící publikum. Studie představuje práci tvůrčího týmu na textu inscenace a na překladu do českého znakového jazyka, procesu zkoušení s tlumočnicí divadla, až po finální divadelní tvar přístupný různým skupinám dětského publika.
Anglicky
Contribution to the symposium of the Studio of Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1.–2.10.2024 in Křtiny (Czech Republic), which focused on the presentation of the results of the research project "Theatre and Education as a Way to Education of Pupils with Hearing Impairment and Other Educational Needs", which deals with the description of the process from the selection of a theatrical performance suitable for adaptation into the form of the deaf audience. The study presents the work of the creative team on the text of the production and on the translation into Czech sign language, the rehearsal process with the theatre's interpreter, to the final theatrical form accessible to various groups of child audiences.