k 2024

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

HEGYIOVÁ, Aneta

Základní údaje

Originální název

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

Název česky

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Theater and Education As a Way to Educate Pupils with Hearing Impairment and Other Educational Needs

Vydání

Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Divadlo; výchova; vzdělávání; sluchové postižení

Klíčová slova anglicky

Ttheatre; education; hearing impairment

Štítky

Návaznosti

Projekt řešený 2022–2023, projekt VaV.
Změněno: 21. 3. 2025 09:34, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10.2024 ve Křtinách, který se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami", který se zabývá popisem průběhu výběru divadelního představení vhodného pro úpravu do podoby i pro neslyšící publikum. Studie představuje práci tvůrčího týmu na textu inscenace a na překladu do českého znakového jazyka, procesu zkoušení s tlumočnicí divadla, až po finální divadelní tvar přístupný různým skupinám dětského publika.

Anglicky

Contribution to the symposium of the Studio of Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1.–2.10.2024 in Křtiny (Czech Republic), which focused on the presentation of the results of the research project "Theatre and Education as a Way to Education of Pupils with Hearing Impairment and Other Educational Needs", which deals with the description of the process from the selection of a theatrical performance suitable for adaptation into the form of the deaf audience. The study presents the work of the creative team on the text of the production and on the translation into Czech sign language, the rehearsal process with the theatre's interpreter, to the final theatrical form accessible to various groups of child audiences.