k 2024

Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami

HOLBEINOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami

Název česky

Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami

Název anglicky

Confession. Staged Testimonies of Professional Actors with Special Needs

Vydání

Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Herec; profesionál; specifické potřeby; divadlo; instituce; smysly; odolnost

Klíčová slova anglicky

Actor; professional; specific needs; theatre; institution; senses; resilience

Štítky

Návaznosti

Projekt řešený 2023, projekt VaV.
Změněno: 26. 3. 2025 12:03, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10. 2024 ve Křtinách, který se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Zpověď-zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami", jenž se zabývá smyslovými a neviditelnými specifickými potřebami profesionálních herců. Herci s vrozenými i získanými specifickými potřebami v inscenaci vypráví své příběhy o cestě k divadlu, o překážkách a soubojích, které museli a chtěli svádět, aby uspěli. Výzkum, který ke Zpovědi vedl, se zabýval také problematikou divadelní instituce a herce – jednotlivce, který se vypořádává se specifickou potřebou jako s problémem, který nesmí „být vidět“.

Anglicky

Contribution to the symposium of the Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1.–2.10.2024 in Křtiny (Czech Republic), which focused on the presentation of the results of the research project "Confession-Staged Testimonies of Professional Actors with Special Needs", which deals with the sensory and invisible specific needs of professional actors. In the production, actors with innate and acquired specific needs tell their stories about the path to the theatre, about the obstacles and battles they had to and wanted to fight in order to succeed. The research that led to Confession also dealt with the issue of a theatrical institution and an actor – an individual who deals with a specific need as a problem that must not be "seen".