2024
Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami
HOLBEINOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami
Název česky
Zpověď. Zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami
Název anglicky
Confession. Staged Testimonies of Professional Actors with Special Needs
Autoři
Vydání
Sympozium Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, 2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Herec; profesionál; specifické potřeby; divadlo; instituce; smysly; odolnost
Klíčová slova anglicky
Actor; professional; specific needs; theatre; institution; senses; resilience
Štítky
Návaznosti
Projekt řešený 2023, projekt VaV.
Změněno: 26. 3. 2025 12:03, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Příspěvek na sympoziu Ateliéru doktorských studií Divadelní fakulty JAMU, konaném dne 1.–2. 10. 2024 ve Křtinách, který se zaměřoval na prezentaci výsledků výzkumného projektu "Zpověď-zinscenované výpovědi profesionálních herců se specifickými potřebami", jenž se zabývá smyslovými a neviditelnými specifickými potřebami profesionálních herců. Herci s vrozenými i získanými specifickými potřebami v inscenaci vypráví své příběhy o cestě k divadlu, o překážkách a soubojích, které museli a chtěli svádět, aby uspěli. Výzkum, který ke Zpovědi vedl, se zabýval také problematikou divadelní instituce a herce – jednotlivce, který se vypořádává se specifickou potřebou jako s problémem, který nesmí „být vidět“.
Anglicky
Contribution to the symposium of the Doctoral Studies of the Theatre Faculty of JAMU, held on 1.–2.10.2024 in Křtiny (Czech Republic), which focused on the presentation of the results of the research project "Confession-Staged Testimonies of Professional Actors with Special Needs", which deals with the sensory and invisible specific needs of professional actors. In the production, actors with innate and acquired specific needs tell their stories about the path to the theatre, about the obstacles and battles they had to and wanted to fight in order to succeed. The research that led to Confession also dealt with the issue of a theatrical institution and an actor – an individual who deals with a specific need as a problem that must not be "seen".