W 2024

Divadelnost

JEBAVÁ, Kateřina a Filip TELLER

Základní údaje

Originální název

Divadelnost

Název anglicky

Ttheatricality

Autoři

JEBAVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Filip TELLER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova anglicky

theatricality;clowning techniques;non-verbal theatre;stand-up comedy
Změněno: 12. 3. 2025 13:39, Mgr. et Mgr. Pavla Musilová

Anotace

ORIG EN

V originále

Workshop s hercem a zdravotním klaunem Filipem Tellerem na téma divadelnost a divadelní postupy mimo divadlo. Design workshopu připravil lektor Filip Teller pod metodickým vedením řešitelky Kateřiny Jebavé. Seznámení se specicifickými postupy klaunské tvorby, neverbálního divadla a stand-upu. Fungování humoru a gagu v rámci neverbální koomunikace, zkoumání situací, které vyžadují specifickou pozornost. Účastníci a účastnice prožitkovým způsobem absolvovali konkrétní aktivity, které rozvíjeli schopnost komunikovat, dát, přijímat a využít pozornost, prozkoumat fenomén gagu a humoru.

Anglicky

A workshop with actor and health clown Filip Teller on the topic of theatricality and theatrical methods outside of the theatre. The design of the workshop was prepared by the instructor Filip Teller under the methodological supervision of project leader Kateřina Jebavá. The workshop introduced participants to specific clowning techniques, non-verbal theatre, and stand-up comedy. It explored how humor and gags function within non-verbal communication, examining situations that require specific attention. Participants engaged in experiential activities that developed their ability to communicate, give and receive attention, and explore the phenomenon of gags and humor. The workshop focused on developing competencies for creative learning using methods and techniques from the dramatic arts, expanding pedagogical portfolios with specific approaches to experiential learning, techniques, and game-based activities for working with students. Participants experienced techniques that improved sensitivity and mutual attention. During the workshop, they developed their ability to create gags, enhance movement memory, and improvise in a given situation.
Zobrazeno: 13. 3. 2025 12:26