2024
Dialog
JEBAVÁ, Kateřina and Barbora LIŠKABasic information
Original name
Dialog
Name in Czech
Dialog
Name (in English)
Dialog
Authors
JEBAVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Barbora LIŠKA
Edition
2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Organization of a workshop
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Theatre Faculty
Keywords (in Czech)
Kreativní učení; dramatická umění; pedagogické metody
Keywords in English
Creative learnig; dramatic arts; pedagogical methods
Links
TL05000128, research and development project.
Changed: 17/3/2025 11:06, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Workshop s teatroložkou, teoretičkou tance, tanečnicí a spoluautorkou kapitoly Divadelnost učebnice Theatrum.online. Design workshopu připravila lektorka Barbora Liška pod metodickým vedením řešitelky Kateřiny Jebavé. Workshop byl zaměřen na rozvoj kompetencí účastníků pro kreativní učení s využitím metod a technik z oblasti dramatického umění, rozšíření jejich pedagogického portfolia o specifické přístupy k zážitkovému a prožitému učení a techniky a herní aktivity pro práci se studenty. Účastníci byli zážitkovou formou seznámeni s technikami a metodami, které rozvíjejí schopnost zapojit se do dialogu. Během workshopu si také zvýšili citlivost na neverbální komunikaci, procvičili si analýzu situací a konfliktů.
In English
A workshop with a theatre scholar, dance theorist, dancer, and co-author of the Theatrum.online textbook's chapter on "Theatricality." The design of the workshop was prepared by instructor Barbora Liška, with methodological supervision by project leader Kateřina Jebavá. The workshop focused on developing participants' competencies for creative learning using methods and techniques from the field of dramatic arts, expanding their pedagogical portfolios with specific approaches to experiential and lived learning, techniques, and game-based activities for working with students. Participants were introduced to techniques and methods in an experiential way that develop the ability to engage in dialogue. During the workshop, they also enhanced their sensitivity to non-verbal communication, practiced analyzing situations and conflicts.