W 2024

Dialog

JEBAVÁ, Kateřina and Barbora LIŠKA

Basic information

Original name

Dialog

Name in Czech

Dialog

Name (in English)

Dialog

Authors

JEBAVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Barbora LIŠKA

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Organization of a workshop

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

Kreativní učení; dramatická umění; pedagogické metody

Keywords in English

Creative learnig; dramatic arts; pedagogical methods

Links

TL05000128, research and development project.
Changed: 17/3/2025 11:06, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Workshop s teatroložkou, teoretičkou tance, tanečnicí a spoluautorkou kapitoly Divadelnost učebnice Theatrum.online. Design workshopu připravila lektorka Barbora Liška pod metodickým vedením řešitelky Kateřiny Jebavé. Workshop byl zaměřen na rozvoj kompetencí účastníků pro kreativní učení s využitím metod a technik z oblasti dramatického umění, rozšíření jejich pedagogického portfolia o specifické přístupy k zážitkovému a prožitému učení a techniky a herní aktivity pro práci se studenty. Účastníci byli zážitkovou formou seznámeni s technikami a metodami, které rozvíjejí schopnost zapojit se do dialogu. Během workshopu si také zvýšili citlivost na neverbální komunikaci, procvičili si analýzu situací a konfliktů.

In English

A workshop with a theatre scholar, dance theorist, dancer, and co-author of the Theatrum.online textbook's chapter on "Theatricality." The design of the workshop was prepared by instructor Barbora Liška, with methodological supervision by project leader Kateřina Jebavá. The workshop focused on developing participants' competencies for creative learning using methods and techniques from the field of dramatic arts, expanding their pedagogical portfolios with specific approaches to experiential and lived learning, techniques, and game-based activities for working with students. Participants were introduced to techniques and methods in an experiential way that develop the ability to engage in dialogue. During the workshop, they also enhanced their sensitivity to non-verbal communication, practiced analyzing situations and conflicts.