2024
Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie
PETÁK, ŠimonZákladní údaje
Originální název
Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie
Název česky
Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie
Název anglicky
Two Strategies in Theatre Dramaturgy Education
Autoři
PETÁK, Šimon (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Slovenské divadlo, 2024, 0037-699X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Terénní výzkum; pedagogický výzkum; dramaturgie; strategie; vzdělání
Klíčová slova anglicky
Field research; pedagogical research; dramaturgy; strategy; education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2025 20:32, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Studie popisuje a srovnává vybrané aspekty čtyř bakalářských a magisterských studijních programů dramaturgie na čtyřech různých vysokých školách v Evropě – Katedře alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Univerzitě Johanna Wolfgang Goetheho ve Frankfurtu, Divadelní akademii Univerzity umění v Helsinkách a Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Na základě odlišně pojatých vztahů mezi divadelně-vzdělávací institucí a profesionálními divadelními institucemi identifikuje dvě možné strategie dramaturgického vzdělávání. Na příkladech z kurikula příspěvek konkrétněji dokládá vliv těchto strategií na podobu studia.
Anglicky
This study describes and compares selected aspects of four bachelor and master dramaturgy study programs at four different universities in Europe - the Department of Alternative and Puppet Theater of Theatre Faculty of The Academy of Performing Arts Prague, Goethe University Frankfurt, Theatre Academy of The University of Arts Helsinki and the Theater Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno. On the basis of differently conceived relations between theatre-educational institutions and professional theatre institutions, two possible strategies of dramaturgical education are identified. Using examples from curriculum, the contribution demonstrates the influence of these strategies on the form of studies.