J 2024

Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie

PETÁK, Šimon

Základní údaje

Originální název

Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie

Název česky

Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie

Název anglicky

Two Strategies in Theatre Dramaturgy Education

Autoři

PETÁK, Šimon (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Slovenské divadlo, 2024, 0037-699X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Terénní výzkum; pedagogický výzkum; dramaturgie; strategie; vzdělání

Klíčová slova anglicky

Field research; pedagogical research; dramaturgy; strategy; education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2025 20:32, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie popisuje a srovnává vybrané aspekty čtyř bakalářských a magisterských studijních programů dramaturgie na čtyřech různých vysokých školách v Evropě – Katedře alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Univerzitě Johanna Wolfgang Goetheho ve Frankfurtu, Divadelní akademii Univerzity umění v Helsinkách a Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Na základě odlišně pojatých vztahů mezi divadelně-vzdělávací institucí a profesionálními divadelními institucemi identifikuje dvě možné strategie dramaturgického vzdělávání. Na příkladech z kurikula příspěvek konkrétněji dokládá vliv těchto strategií na podobu studia.

Anglicky

This study describes and compares selected aspects of four bachelor and master dramaturgy study programs at four different universities in Europe - the Department of Alternative and Puppet Theater of Theatre Faculty of The Academy of Performing Arts Prague, Goethe University Frankfurt, Theatre Academy of The University of Arts Helsinki and the Theater Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno. On the basis of differently conceived relations between theatre-educational institutions and professional theatre institutions, two possible strategies of dramaturgical education are identified. Using examples from curriculum, the contribution demonstrates the influence of these strategies on the form of studies.

Přiložené soubory