k 2024

Elementary Harpsichord Education in Europe : Current Trends, Challenges, and Pedagogical Approaches

NOSKOVÁ, Vendula

Základní údaje

Originální název

Elementary Harpsichord Education in Europe : Current Trends, Challenges, and Pedagogical Approaches

Název česky

Elementární cembalová pedagogika v Evropě : Současné trendy, výzvy a pedagogické přístupy

Autoři

NOSKOVÁ, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trinity Laban PGResearch in Music Education Symposium, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Cembalo; Elementární pedagogika; Hudební vzdělávání; Historicky poučená interpretace; Interdisciplinární přístupy

Klíčová slova anglicky

Harpsichord; Elementary pedagogy; Music education; Historically informed performance; Interdisciplinary approaches

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 1. 2025 18:17, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

The conference paper focused on elementary harpsichord pedagogy for children, a specialized field of music education that lacks modern materials suited to the needs of today’s young beginners. The research mapped the situation across Europe through expert interviews, analysis of teaching methods, and evaluation of current trends. Particular attention was paid to the development of improvisation, composition, and interdisciplinary approaches. The research outcomes include proposals for innovations in the field of keyboard music pedagogy.

Česky

Konferenční příspěvek se zaměřil na elementární pedagogiku hry na cembalo u dětí, což je speciální obor hudební pedagogiky s nedostatkem moderních materiálů odpovídajících potřebám současných mladých začátečníků. Výzkum mapoval situaci napříč Evropou prostřednictvím rozhovorů s odborníky, analýzy používaných metod a hodnocení aktuálních trendů. Zvláštní pozornost byla věnována rozvoji improvizace, kompozice a interdisciplinárních přístupů. Výsledkem výzkumu jsou návrhy na inovace v oblasti klávesové hudební pedagogiky.