2024
Elementary Harpsichord Education in Europe : Current Trends, Challenges, and Pedagogical Approaches
NOSKOVÁ, VendulaZákladní údaje
Originální název
Elementary Harpsichord Education in Europe : Current Trends, Challenges, and Pedagogical Approaches
Název česky
Elementární cembalová pedagogika v Evropě : Současné trendy, výzvy a pedagogické přístupy
Autoři
NOSKOVÁ, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Trinity Laban PGResearch in Music Education Symposium, 2024
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova česky
Cembalo; Elementární pedagogika; Hudební vzdělávání; Historicky poučená interpretace; Interdisciplinární přístupy
Klíčová slova anglicky
Harpsichord; Elementary pedagogy; Music education; Historically informed performance; Interdisciplinary approaches
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 1. 2025 18:17, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
The conference paper focused on elementary harpsichord pedagogy for children, a specialized field of music education that lacks modern materials suited to the needs of today’s young beginners. The research mapped the situation across Europe through expert interviews, analysis of teaching methods, and evaluation of current trends. Particular attention was paid to the development of improvisation, composition, and interdisciplinary approaches. The research outcomes include proposals for innovations in the field of keyboard music pedagogy.
Česky
Konferenční příspěvek se zaměřil na elementární pedagogiku hry na cembalo u dětí, což je speciální obor hudební pedagogiky s nedostatkem moderních materiálů odpovídajících potřebám současných mladých začátečníků. Výzkum mapoval situaci napříč Evropou prostřednictvím rozhovorů s odborníky, analýzy používaných metod a hodnocení aktuálních trendů. Zvláštní pozornost byla věnována rozvoji improvizace, kompozice a interdisciplinárních přístupů. Výsledkem výzkumu jsou návrhy na inovace v oblasti klávesové hudební pedagogiky.