D 2024

Výuka hry na cembalo na elementárním stupni : Současné trendy a výzvy

NOSKOVÁ, Vendula

Základní údaje

Originální název

Výuka hry na cembalo na elementárním stupni : Současné trendy a výzvy

Název anglicky

Pedagogy of Harpsichord at the Elementary Level : Current trends and challenges

Autoři

NOSKOVÁ, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Horizonty umenia 11. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej webovej konferencie 05. 09. 2024-12. 09. od s. 110-114, 5 s. 2024

Nakladatel

Equlibria, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Hudební fakulta

ISBN

978-80-8206-071-6

Klíčová slova česky

Cembalo, pedagogika, generálbas, historicky poučená interpretace

Klíčová slova anglicky

Harpsichord; pedagogy; thorough bass; historically informed performance

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2025 18:23, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Studie je výsledkem výzkumu výuky hry na cembalo u dětí a dospívajících studentů v České republice. Analyzuje metodické materiály, které jsou následně testovány v praxi na Základní umělecké škole. Tradiční historické prameny tvoří základ moderních výukových materiálů, ty by však současně měly být přizpůsobeny mentalitě a potřebám dnešních dětí. Důraz je kladen na propojení historických principů s moderní hudební pedagogikou, cílem je podporování snahy o vytvoření komplexní metodiky pro výuku cembala a historické interpretace v kontextu 21. století.

Anglicky

This study is the result of research into teaching the harpsichord to children and youth students in the Czech Republic. Analyzes methodical materials, which are subsequently tested in practice at the Basic Art School. Traditional historical sources form the basis of modern teaching materials, which should be adapted to the mentality and needs of today's children. Emphasis is placed on the connection of historical principles with modern music pedagogy, the goal is to support the effort to create a comprehensive methodology for teaching the harpsichord and historical interpretation in the context of the 21st century.