2024
Výuka hry na cembalo na elementárním stupni : Současné trendy a výzvy
NOSKOVÁ, VendulaZákladní údaje
Originální název
Výuka hry na cembalo na elementárním stupni : Současné trendy a výzvy
Název anglicky
Pedagogy of Harpsichord at the Elementary Level : Current trends and challenges
Autoři
NOSKOVÁ, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Horizonty umenia 11. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej webovej konferencie 05. 09. 2024-12. 09. od s. 110-114, 5 s. 2024
Nakladatel
Equlibria, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-80-8206-071-6
Klíčová slova česky
Cembalo, pedagogika, generálbas, historicky poučená interpretace
Klíčová slova anglicky
Harpsichord; pedagogy; thorough bass; historically informed performance
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2025 18:23, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Studie je výsledkem výzkumu výuky hry na cembalo u dětí a dospívajících studentů v České republice. Analyzuje metodické materiály, které jsou následně testovány v praxi na Základní umělecké škole. Tradiční historické prameny tvoří základ moderních výukových materiálů, ty by však současně měly být přizpůsobeny mentalitě a potřebám dnešních dětí. Důraz je kladen na propojení historických principů s moderní hudební pedagogikou, cílem je podporování snahy o vytvoření komplexní metodiky pro výuku cembala a historické interpretace v kontextu 21. století.
Anglicky
This study is the result of research into teaching the harpsichord to children and youth students in the Czech Republic. Analyzes methodical materials, which are subsequently tested in practice at the Basic Art School. Traditional historical sources form the basis of modern teaching materials, which should be adapted to the mentality and needs of today's children. Emphasis is placed on the connection of historical principles with modern music pedagogy, the goal is to support the effort to create a comprehensive methodology for teaching the harpsichord and historical interpretation in the context of the 21st century.