Detailed Information on Publication Record
2024
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II
PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁBasic information
Original name
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II
Name in Czech
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II
Name (in English)
Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities II
Authors
PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Edition
2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
60400 6.4 Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
kultuirní management; AI; umění; management; koncept třetích míst; data v kultuře
Keywords in English
cultural management; AI; art; management; third places; data in culture
Změněno: 25/11/2024 18:30, doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Abstract
V originále
Podoby vnímání kulturních a paměťových institucí se v posledních dekádách radikálně proměňují. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i jeho institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Ty pracují jak se svým digitálním prostorem pro prezentaci, tak s tradičním fyzickým. Každé z těchto prostředí vyžaduje jiný přístup a koncept. Do popředí se tak dostávají nová témata jako využití umělé inteligence v umělecké tvorbě i manažerských procesech, práce s daty nejen z digitálních zdrojů, a koncept „třetích míst“ – prostorů, kde se komunita může setkávat mimo domov a práci. Zásadní se stává i otázka bezpečnosti a pohody na pracovišti, což zahrnuje jak fyzické, tak psychologické aspekty. Kulturní manažeři dnes musí čelit nejen změnám v technologiích, ale i novým požadavkům společnosti, jako je inkluzivita, udržitelnost a posílení komunitních vazeb. Seminář poskytne inspirativní náhled na to, jak mohou kulturní instituce adaptovat své strategie, aby prosperovaly v rychle se měnícím světě. V rámci první části semináře budou rozebírána zejména tato témata: Využití umělé inteligence v kulturních institucích, etické aspekty. Sběr, analýza a využití dat pro zlepšení komunikace s návštěvníky a optimalizaci provozních či finančních procesů. Jak kulturní instituce mohou vytvořit přívětivé prostory pro setkávání komunit mimo tradiční rámec. Bezpečnost a pohoda na pracovišti. Hybridní prostory: propojení fyzického a digitálního světa. V druhé části semináře se budou lektorky věnovat vašim konkrétním dotazům a podnětům, které doplní interaktivní práce ve vybraném tématu. V případě, že máte svůj podnět, který může navazovat na výsledky semináře z roku 2023, můžete jej v rámci druhé části semináře krátce představit a sdílet.