PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ. Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka (Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities in the context of changing the perception and motivation of the visitor). In Seminář NIPOS pro pracovníky v kultuře. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka
Name in Czech Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka
Name (in English) Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities in the context of changing the perception and motivation of the visitor
Authors PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ.
Edition Seminář NIPOS pro pracovníky v kultuře, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Seminář pro pracovníky v kultuře organizovaný NIPOS a realizovaný na MK ČR.
Organization unit Faculty of Music
Keywords (in Czech) management; marketing; sociální sítě; fundraising;
Keywords in English management; marketing; social media; fundraising
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Changed: 12/3/2024 13:42.
Abstract
Podoby vnímání kulturní a paměťové instituce se v posledních dekádách radikálně proměnily. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Marketingové strategie nabývají nových rozměrů a významně ovlivňují rozevírající se nůžky kvalitních a úspěšných projektů. Umění se šíří, prezentuje se a je vnímáno jinak, mezi jiným digitálně nebo distančně. Všichni pracovníci v kulturních institucích musí být připraveni na nové způsoby propagace a marketingu své činnosti a svých aktivit, a proto jsou na práci kulturního manažera a organizátora kladeny nové nároky i požadavky.
Abstract (in English)
The forms of perception of cultural and memory institutions have changed radically in recent decades. Both the artistic environment and the institutional context are undergoing dynamic changes. An interesting presentation and innovative motivation of visitors and consumers of cultural content is an essential part of the work of cultural institutions. Marketing strategies take on new dimensions and significantly influence the unfolding scissors of quality and successful projects. Art spreads, presents itself and is perceived differently, among other things digitally or remotely. All workers in cultural institutions must be prepared for new ways of promoting and marketing their work and their activities, and therefore new demands and requirements are placed on the work of a cultural manager and organizer.
PrintDisplayed: 2/6/2024 01:03