2024
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
VĚNTUSOVÁ, NikolaZákladní údaje
Originální název
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název česky
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název anglicky
Research Report: Development of a Child with Deafblindness Through the Creation of a Book Performance
Autoři
Vydání
Brno, 2024
Nakladatel
Ateliér 205
Další údaje
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce
Klíčová slova anglicky
Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation
Štítky
Změněno: 25. 3. 2025 20:38, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Česky
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.