2023
Řeč jako suvenýr
REC, Jan a Barbora FUKALOVÁZákladní údaje
Originální název
Řeč jako suvenýr
Název česky
Řeč jako suvenýr
Název anglicky
Keepsaking speech
Autoři
Vydání
2023
Nakladatel
Research Catalogue
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Umělecké realizace
Obor
60404 Folklore studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
umělecký výzkum; tvůrčí proces; tvůrčí deníky; metodologie; kompozice; dokumentární film; čeština; jazyk; řeč; Mongolsko; Mongolové; kulturní vazba; etnografie; krajina
Klíčová slova anglicky
artistic research; creative process; creator's journal; methodology; composition; documentary; Czech language; language; speech; Mongolia; Mongolians; cultural connection; etnography; landscape
Štítky
Změněno: 24. 3. 2024 22:52, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Internetová multimediální expozice Řeč jako suvenýr mapuje tvůrčí proces vzniku dokumentárního filmu. Zahrnuje koncepční úvahy, dilemata, s nimiž se tvůrci vypořádávali, důležitá rozhodnutí, která učinili, časovou osu natáčení a postprodukce i osobní deníkové zápisy obou tvůrců. Též představuje užitou metodologii a vysvětluje důvody jejího výběru a v neposlední řadě prezentuje závěry, k nimž tvůrci reflexí celého tvůrčího procesu dospěli. Expozice jako celek by měla být užitečná především jiným tvůrcům, kteří se mnohdy potýkají s týmiž problémy, aby se mohli vyvarovat některých chyb, kterých jsme se dopustili, anebo zkrátka aby nemuseli panikařit ve chvílích, kdy dílo začne klást odpor, protože jim umožní uvidět, že některé fáze tvůrčího procesu zkrátka obnášejí boj, nezávisle na konkrétním tvůrci.
Anglicky
The online multimedia exposition Keepsaking speech captures creative processes connected to documentary-making. It includes conceptual considerations, dilemmas authors had to face, important decisions they had to make, filming and editing timelines as well as personal diaries written by both documentarists. It also introduces methodology and explains reasons, why was this methodology chosen. Last, but not least, it presents conclusions authors made after reflecting the whole documentary-making process. This exposition shall be useful especially to other authors, who often have to face the very same troubles, so that they can avoid some mistakes we have made, or simply so that they do not have to panic, when their creation starts resisting, because they get a chance to notice, that some parts of creative processes simply include fighting, independently on paricular authors.