PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ. Entrepreneurial Mindset in Classical Music: Focus on Tertiary Education. In 8th International Symposium of Music Pedagogues. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Entrepreneurial Mindset in Classical Music: Focus on Tertiary Education
Name in Czech Podnikatelské kompetence v múzických umění: Nové výzvy ve vysokoškolském vzdělávání
Authors PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ.
Edition 8th International Symposium of Music Pedagogues, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Music
Keywords (in Czech) zaměstnanost; klasická hudba; vzdělání; konzervatoře; umělecké VŠ; ZUŠ; orchestry; nezbytné kompetence
Keywords in English employment; classical music; education; conservatories; art universities; basic art schools; orchestras; necessary competencies
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Changed: 28/3/2024 09:13.
Abstract
The field of classical music is changing radically – music is disseminated differently, consumed and performed differently compared to the past. The career of a musician is also changing, usually combining several types of jobs and professions. Most higher education music institutions are responding to these changes, although curriculum transformation cannot replicate the speed of change in the art music environment. The presentation focuses on the characteristics of the situation in the Czech Republic, specifically on the employment of music university graduates.
Abstract (in Czech)
Oblast klasické hudby se radikálně mění – hudba se jinak šíří, ve srovnání s minulostí se je jinak konzumována a prezentována. Mění se i kariéra hudebníka, která obvykle kombinuje několik typů zaměstnání a profesí. Většina vysokoškolských hudebních institucí na tyto změny reaguje, i když transformace kurikula nemůže kopírovat rychlost změn v prostředí umělecké hudby. Prezentace se zaměřuje na charakteristiku situace v České republice, konkrétně pak na uplatnění absolventů hudebních vysokých škol.
PrintDisplayed: 18/7/2024 11:35