k 2022

Experimentální film v dobách post multimediálních

MORALES, Rodrigo

Základní údaje

Originální název

Experimentální film v dobách post multimediálních

Název anglicky

Experimental film in postmultimedia times

Vydání

CINE DIALOG Konference výzkumu uměleckou tvorbou a médií 2022, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

vizuální kompozice;film; experimentalní;kamera; světlo; barva

Klíčová slova anglicky

visual compositon; experimental; camera; light; color
Změněno: 26. 3. 2023 23:02, Mgr. Rodrigo Morales

Anotace

V originále

Experimentální film v dobách post multimediálních - je evidentní, že rozvoj digitálních technologií a nové možnosti tvorby se jedinečným způsobem demokratizovaly. Objevuje se nový typ publika s vlastnostmi a nároky, které jsou spojeny s rostoucí potřebou uspokojovat nové intelektuální a estetické potřeby. Určitá část publika také vyžaduje náročnější podněty. Proto je iluzorní podceňovat intelektuální možnosti samotného publika, jehož možnosti absorpce komplexnějších sdělení se vyvíjely na vyšší úrovni. Je nutné si vážně uvědomit, že ve skutečném a poctivém autorském filmu by neměly být konformně přejímány již zažité modely. Experimentální kinematografie musí rozbít takové koncepty, jít provokativně před veřejnost a přinést takovou konfrontaci, která podpoří intelektuální růst. Změnily se možnosti jazyka kamery, střihu, atd. Proto je nezbytné změnit i obecný jazyk a dramaturgii samotného filmu. Experimentální kinematografie může být předvojem, který boří staré manifesty a přináší nové naděje.

Anglicky

Experimental film in postmultimedia times - It is evident that the development of digital technologies and the new possibilities of creation have been democratized in a unique way. But at the same time, new audiences are emerging, with characteristics and demands that are linked to the increasing need to satisfy new intellectual and aesthetic needs. A certain public also wants to see more complex things to develop themselves. That is why it is illusory to dismiss the possibilities of the public. At the same time that it is necessary to be seriously aware that in truthfully and honestly auteur cinema it should not be conformist or adopt already accepted and viable models. Experimental cinema must break such concepts and go provocatively in front of the public and propose a confrontation that encourages intellectual growth. We changed the camera language options, we changed the montage options. Change the general language of the movie itself. Experimental cinema could be avanguard that collapses the old manifestos and bring new hopes.