HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍK. Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů. Praha: Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s., 2022, 57 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Název česky Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Název anglicky How is film taught in Europe? Analyzes of methodologies, textbooks and professional texts
Autoři HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍK.
Vydání Praha, 57 s. 2022.
Nakladatel Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na plné znění textu umístěného na oborovém portálu filmvychova.cz
Organizační jednotka Divadelní fakulta
Klíčová slova česky filmová výchova, audiovizuální výchova, filmové vzdělávání, všeobecné vzdělávání, neformální vzdělávání, filmová gramotnost, metodologie, analýza
Klíčová slova anglicky film education, audiovisual education, general education, non‑formal education, film literacy, methodology, analysis
Štítky analýza, audiovizuální výchova, filmová gramotnost, filmová výchova, filmové vzdělávání, metodologie, neformální vzdělávání, všeobecné vzdělávání
Změnil Změnila: MgA. Lucie Hlavicová, učo 16391. Změněno: 6. 3. 2024 10:07.
Anotace
Souhrn analýz a rešerší evropských publikací, věnujících se filmové a audiovizuální výchově. Jedná se o výběr zásadních textů formálního i neformálního vzdělávání, textů analytických, normotvorných, metodických i konkrétních materiálů pro pedagogy, žáky i širokou veřejnost napříč Evropou. Cílem je přinést ucelený přehled dosavadních poznatků a možných přístupů k výuce filmové a audiovizuální výchovy, který bude sloužit jako inspirace pro vznik dalších vzdělávacích programů a materiálů.
Anotace anglicky
Summary of research on European publications related to film and audiovisual education. Paper provides a selection of essential texts for formal and non‑formal education, analytical, normative, methodological and specific materials for teachers, students and the general public from different European countries. The aim is to provide a comprehensive overview of existing knowledge and possible approaches towards teaching film and audiovisual education, which serves as an inspiration for the development of further educational programmes and mate‑ rials.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 12:14