B 2022

Kontrafagot a vývoj jeho funkce v hudbě

KOSTELECKÝ, Martin

Základní údaje

Originální název

Kontrafagot a vývoj jeho funkce v hudbě

Název anglicky

Contrabassoon and the development of its function in music

Autoři

KOSTELECKÝ, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 169 s. 2022

Nakladatel

JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Hudební fakulta

ISBN

978-80-7460-209-2

Klíčová slova anglicky

Double bassoon; chamber music; orchestra; solo literature; design development; development of function in music
Změněno: 23. 3. 2023 20:02, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace pojednává o funkci a úlohách, které kontrafagot plnil v komorní a orchestrální hudbě, a rovněž se okrajově věnuje literatuře sólové. V sedmi kapitolách jsou sledovány dvě základní linie tématu, a to konstrukční evoluce kontrafagotu, která přímo souvisela s druhou a hlavní sledovanou linií – vývojem funkcí nástroje v hudbě, jejich popisem, analýzou a komparací. Autor analyzuje a srovnává tyto úlohy z hlediska míry autonomie hlasu kontrafagotu, evoluce výrazových prostředků a vývoje technické náročnosti v relevantních dílech sólové, komorní a orchestrální literatury.

Anglicky

The publication discusses the function and roles played by the contrabassoon in chamber and orchestral music, and also marginally deals with solo literature. In the seven chapters, two basic lines of the theme are followed, namely the structural evolution of the contrabassoon, which was directly related to the second and main line followed – the development of the functions of the instrument in music, their description, analysis and comparison. The author analyzes and compares these tasks in terms of the degree of autonomy of the contrabassoon voice, the evolution of expressive means and the development of technical difficulty in relevant works of solo, chamber and orchestral literature.