SCHNIERER, Miloš a Alice RAJNOHOVÁ. Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost. Brno: JAMU, 2022, 384 s. ISBN 978-80-7460-208-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost
Název česky Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost
Název anglicky History of piano art. The development of piano creation from the beginnings to the present
Autoři SCHNIERER, Miloš (203 Česká republika, domácí) a Alice RAJNOHOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, 384 s. 2022.
Nakladatel JAMU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Hudební fakulta
ISBN 978-80-7460-208-5
Klíčová slova česky klavírní umění; klavírní literatura; dějiny; výzkum; analýza
Klíčová slova anglicky piano art; piano literature; history; research; analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Změněno: 20. 2. 2023 20:39.
Anotace
Monografie reflektuje problematiku vývoje klavírního umění formou standardního muzikologického výzkumu, stejně jako odráží poznatky autorů získané realizací vlastního uměleckého výzkumu (tzv. Artistic research). Metodologicky vychází z chronologicko-srovnávací metody, kdy navazuje v dílčích stylových otázkách na názory estetiků a obecné kulturní dějiny. Ve výkladu jednotlivých autorů a jejich skladeb se soustřeďuje na podstatné charakteristiky jejich kompozičních technik a selektivních analýz konkrétních skladeb, čemuž napomáhají vybrané notové příklady.
Anotace anglicky
The monograph deals with the development of piano art by means of standard research methods used in musicology. At the same time, the work deals with the findings of both authors gained through their own artistic research. In terms of the methodology, it uses the chronological-comparative method and follows the general cultural history and opinions of aestheticians. The interpretation of the individual authors and their compositions focuses on the significant characteristics of their compositional techniques and selective analyses of individual compositions. There are sheet samples which help to deal with that.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 01:44