2019
Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta
REPAŠSKÁ, LuciaZákladní údaje
Originální název
Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta
Název anglicky
Development of communication competences by a new educational methodology based on the objective evaluation of performer's and recipient’s biosignals
Autoři
Vydání
2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Projekty výzkumu a vývoje
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
komunikační dovednosti; persvaze; analýza biosignálů
Klíčová slova anglicky
communication skills; persuation; biosignal analysis
Návaznosti
TJ02000293, projekt VaV.
Změněno: 24. 4. 2022 20:57, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření výukové metodiky pro rozvoj komunikačních kompetencí performera v oblasti přesvědčování a persvaze. Výuková metodika je souborem dokumentovaných a jednoznačných postupů, kterými dochází ke zvýšení persvaze performera směrem k recipientovi. Navržená výuková metodika je efektivnější než konvenční přístupy k tréninku komunikačních dovedností díky analýze a následnému využití poznatků o interakci performera a recipienta na úrovni fyziologických projevů. Podpůrným cílem projektu bylo vytvoření komplexního nástroje pro hodnocení efektivity persvaze. Efektivita persvaze byla hodnocena objektivně pomocí analýzy biologických signálů, měřených simultánně u performera i recipienta během jejich vzájemné interakce a doplněna o dotazníkové šetření. Projekt byl realizován v letech 2019-2021 v rámci programu ZÉTA Technologické agentury ČR, číslo projektu TJ02000293. Hlavním řešitelem bylo Vysoké učení technické v Brně, spoluřešiteli JAMU a Masarykova univerzita.