2021
Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu
HANOUSEK, RadimZákladní údaje
Originální název
Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu
Název anglicky
A mix of sound design of real sounds and a studio-created ensemble
Autoři
Vydání
DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova česky
field recordings; collective improvisation;
Klíčová slova anglicky
terénní nahrávky; kolektivní improvizace
Změněno: 22. 3. 2022 21:36, MgA. Ing. Radim Hanousek
V originále
Výzkum zvukovosti jako zásadního parametru v ansámblové hře mě přes experimenty s notací a řízenou i volnou improvizací přivedl až k práci se zvuky reálnými. Při svém studijním pobytu v Portugalsku jsem nahrál desítky hodin field recordings a připravil skladbu, která kombinuje mix těchto nahrávek s provedením mé partitury. K interpretaci partitury jsem získal pět portugalských hudebníků různého hudebního zaměření (klasická hudba, jazz, folklór, improvizovaná hudba) a zkombinoval jejich nahrávky s nahrávkami téže partitury, které jsem pořídil s hudebníky z mého ansámblu Dust in the Groove a také s nahrávkami studentů HF JAMU. Celý projekt jsem od začátku konzultoval se skladatelem a profesorem kompozice na California Institute of the Arts v Los Angeles Ulrichem Kriegerem, který podobný model mixu field recordings, sound artu a akustického hraní ansámblu řeší i ve svých kompozicích.
Anglicky
Research into sound as a fundamental parameter in ensemble playing, through experiments with notation and controlled and free improvisation, led me to work with real sounds. During my study stay in Portugal, I recorded dozens of hours of field recordings and prepared a music that combines a mix of these recordings with the performance of my score. To interpret the score, I got five Portuguese musicians of different musical backgrounds (classical music, jazz, folklore, improvised music) and combined their recordings with recordings of the same score, which I made with musicians from my ensemble Dust in the Groove and also with recordings of HF JAMU students. From the beginning, I consulted the whole project with the composer and composition professor at the California Institute of the Arts in Los Angeles, Ulrich Krieger, who also solves a similar model of field recordings, sound art and acoustic ensemble playing in his compositions.