V originále
Hudební soubory – ať již kapely, big bandy či orchestry – veřejnost zpravidla rozeznává podle jejich repertoáru. Za jeho vznikem, proslavením a reprodukováním však stojí vedle skladatelského a muzikantského umu i velká porce organizační, právní, manažerské či produkční práce. Předkládaná studie přibližuje právě tyto méně reflektované aspekty, a to u vybraných hudebních souborů v současné České republice. Pomocí kvalitativního dotazování se snaží zmapovat aktuální manažersko-produkční modus operandi, a položit tak základ pro následné robustnější kvantitativní šetření. Článek vznikl jako výstup institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj vědecké, výzkumné a vývojové činnosti JAMU v letech 2018 až 2020.
Anglicky
Music ensembles – bands, brass bands, or orchestras – are divided by genres by the public. But in the background of their success, fame and reproduction stands not only composing and musical art. We need to consider the amount of organisational, legal, managerial, and production work. This study focuses on these less discussed aspects in the functioning of several musical ensembles in the Czech Republic. Through qualitative questioning, the study aims to map current managerial and production management modus operandi as well as lay the foundation to further quantitative research. This article is an outcome of institutional support for long term conceptual development of scientific, research and development activities JAMU in the years 2018 to 2020.