2021
Problematika dalšího vzdělávání umělců a pracovníků v oblasti umění a kulturních a kreativních průmyslů.
ABOU, LucieZákladní údaje
Originální název
Problematika dalšího vzdělávání umělců a pracovníků v oblasti umění a kulturních a kreativních průmyslů.
Název česky
Problematika dalšího vzdělávání umělců a pracovníků v oblasti umění a kulturních a kreativních průmyslů.
Název anglicky
Lifelong Learning of Artists and Cultural and Creative Professionals
Autoři
Vydání
Teritoria umění - odborná konference doktorandů uměleckých oborů vysokých škol, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Umění, celoživotní učení, absolvent, kariéra, statut umělce, vzdělání, výchova, další vzdělávání, umělec na volné noze, klíčové kompetence
Klíčová slova anglicky
Art, Lifelong Learning, Graduate, Career, Status of the Artis, Education, Further Education, Freelance Artists, Key Competences
Změněno: 13. 4. 2022 22:11, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Jak se žije a pracuje umělcům a pracovníkům v oblasti kulturních a kreativních průmyslů (dále KKP) v České republice? Jak se vyrovnávají s měnícím se prostředím pracovního trhu, který na ně klade vysoké nároky z hlediska zabezpečení jejich životních potřeb a sociálních jistot, ale i potřeb souvisejících s vlastním uměleckým uplatněním a rozvojem svých profesních i osobních kompetencí? A může umělcům v praxi podat pomocnou ruku vysoká umělecká škola? Na vzorku absolventů Divadelní fakulty JAMU proběhl kvalitativní a kvantitativní výzkum, který zmapoval oblasti, ve kterých umělci a pracovníci sektoru KKP pociťují potřebu dále se vzdělávat. Výzkum mimo jiné míří k návrhu formy budování vzájemného vztahu umělecké vysoké školy a jejích absolventů. V České republice sice existují subjekty, které poskytují poradenství, kurzy a jiné formy dalšího vzdělávání přizpůsobené právě pracovníkům v KKP, ty však nedostačují jak z hlediska kapacity a dostupnosti, tak z hlediska obsahové komplexnosti. Výzkum čerpá z literatury z oblasti andragogiky, filozofie, ale i z přímého zapojení profesionálů z umělecké praxe do dialogu s Evropskou komisí o pracovních podmínkách v KKP „Voices of Culture“.