V originále
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951) byl znám především jako varhanní virtuos, pedagog pražské konzervatoře a AMU. Na rozdíl od většiny českých varhaníků byl rovněž významně činný skladatelsky, vytvořil kolem 400 skladeb, z nichž téměř čtvrtina je určena pro varhany. Ve Wiedermannově rozsáhlé pozůstalosti, dochované v Českém muzeu hudby v Praze, se však nalézá řada vokálních kusů nejen chrámových (ty převažují), ale i písně a úpravy lidových písní. Dochovalo celkem 20 úprav lidových písní, 1 varhanní skladba Variace a fuga na moravskou národní píseň z doby Napoleonovy a 11 zhudebnění umělých hanáckých textů. Není divu, že tento rodák z Ivanovic na Hané, který na Moravu zajížděl, se inspiroval lidovými písněmi, zejména moravskými. První úpravy lidových písní napsal ještě za teologických studií v Olomouci roku 1907. Další v době svého varhanického působení v Emauzském kostele a pak jako pedagog konzervatoře.
Anglicky
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951) was known as an organ virtuoso, a teacher of Prague Conservatory and Academy of Performing Arts in Prague. Unlike his Czech organ-playing contemporaries, he was also very active as a composer, composed around 400 pieces, nearly a quarter of which was intended for organ. His extensive personal collection of manuscripts was deposited at the Museum of Czech Music in Prague and includes many vocal sacred pieces, but also songs and arrangements of folk songs. There are 19 of them in form of song with accompaniment, male, female and mixed choruses, 1 organ Variations and fugue on Moravian folk song from Napoleon era and 11 settings of newly written lyrics in Haná dialect. It is not surprising that this native of Ivanovice na Hané, who later visited Moravia many times in his life, was inspired by folk songs, mostly Moravian ones. He wrote his first arrangements of folk songs during his theological studies in Olomouc in 1907, then during his organ work at the Emmaus Church in Prague and then as a teacher at the Prague Conservatory.