Detailed Information on Publication Record
2020
Music Entrepreneurship Vol. 1
MIKOLÁŠIKOVÁ, Barbora, Andras BODROGI and Lucie PEŠL ŠILEROVÁBasic information
Original name
Music Entrepreneurship Vol. 1
Name in Czech
Podnikání v hudbě vol. 1
Authors
MIKOLÁŠIKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Andras BODROGI (348 Hungary) and Lucie PEŠL ŠILEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2020
Other information
Language
English
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
YouTube; hudební management; sociální síť; obsah
Keywords in English
YouTube; music management; social network; content
Tags
Změněno: 27/4/2021 21:49, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Currently it is hard to create a quality content for social media so that the artist is still interesting for their fans and to get new audiences. Mostly the content is created by the artist or their manager / agency. Main topocs of the workshop were online presence, and how to work with YouTube. Andras Bodrogi is a specialist in the field of video content and how to use it in music industry. He worked or is working for EMI Records, Music Export Hungary, WM Music Distribution, The State51 Conspiracy and others as a marketing specialist and project manager. His main focus is in digital music, on-line communication. He helps labels and artists to create a great content for their on-line presentation.
In Czech
V současné době je velmi těžké vytvářet kvalitní obsahy pro sociální sítě tak, aby umělec zaujal své stálé fanoušky a oslovil i nová publika pro jeho hudbu. Většinou se o tuto problematiku stará sám nebo jeho manažer / zastupující agentura. Hlavním tématem workshopu bude vytváření obsahu, online prezentace a práce se sociálními sítěmi – zejména YouTube. Andras Bodrogi, působí jako odborník v oblasti práce s videi a prezentací na internetu v oblasti hudebního průmyslu. Pracoval či stále působí v EMI Records, Music Export Hungary, WM Music Distribution, The State51 Conspiracy a dalších institucích jako marketér a projektový manažer. Specializuje se na digitální hudbu, online komunikaci a pomáhá labelům a umělcům vytvářet kvalitní obsah pro jejich prezentaci na internetu.