C 2020

V Brně poprvé, ale ne naposled - Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter

ŠOTKOVSKÝ, Jan

Basic information

Original name

V Brně poprvé, ale ne naposled - Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter

Name (in English)

First Time in Brno, but Not the Least. Marián Amsler, SKUTR and Štěpán Pácl at the Setkání/Encounter Festival

Authors

ŠOTKOVSKÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Tastes of Encounter, p. 52-57, 6 pp. 2020

Publisher

Janáčkova akademie múzických umění v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Theatre Faculty

ISBN

978-80-7460-171-2

Keywords in English

festival; Setkání/Encounter; Marián Amsler; SKUTR; Štěpán Pácl
Změněno: 18/4/2021 11:16, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie v publikaci Tastes of Encounter, která reflektuje fenomén mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter a rozkrývá jednotlivé vrstvy jeho třicetileté existence. Kapitola V Brně poprvé, ale ne naposled – Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter se zabývá čtveřicí režisérů, kteří patří mezi současné výrazné osobnosti českého a slovenského divadla. V centru zájmu stojí rozbor jejich absolventských inscenací, které se shodně představili právě na festivalu Divadelní fakulty JAMU a vyvolali značnou pozornost a odbornou polemiku.

In English

A study in the publication Tastes of Encounter which reflects the phenomenon of the international festival of theatre schools Setkání/Encounter and reveals diverse layers of its thirty-year existence. The chapter First Time in Brno, but Not the Least - Marián Amsler, SKUTR and Štěpán Pácl at the Setkání/Encounter Festival follows up four theatre directors who rank among the current distinct figures of Czech and Slovak theatre. The focus is on their graduate performances which were presented at the festival of the Theatre Faculty JAMU and provoked considerable attention and professional controversy.