2020
Co střeží Karyatidy aneb Průvodce Hudební fakultou
BÁRTOVÁ, JindraZákladní údaje
Originální název
Co střeží Karyatidy aneb Průvodce Hudební fakultou
Název česky
Co střeží Karyatidy aneb Průvodce Hudební fakultou
Název anglicky
What guards Caryatids or the Faculty of Music Guide
Autoři
BÁRTOVÁ, Jindra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vydání první. Brno, 51 s. 2020
Nakladatel
Nakladatelství JAMU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-80-7460-181-1
Klíčová slova česky
Karyatidy, Hudební fakulta JAMU, Leoš Janáček, T. G. Masaryk
Klíčová slova anglicky
Caryatids; JAMU Faculty of Music; Leoš Janáček; T. G. Masaryk
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2021 16:41, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Budova postavená v letech 1860-1862 v Brně na místě zbouraných městských hradeb slouží od poloviny 20. století potřebám Hudební fakulty JAMU. Její průčelí zdobí sochy čtyř antických Karyatid, což jsou ženy plnící funkci nosného sloupu v architektuře. První je ztělesněním matematiky, druhá gramatiky, třetí historie a čtvrtá filozofie. Ztělesňují ideály humanitního školství. Publikace přibližuje historický vývoj i současná specifika provozu Hudební fakulty. Zohledňuje profil jednotlivých kateder a zde studovaných programů, včetně prostorového a materiálního vybavení těchto pracovišť.
Anglicky
The building built in the years 1860-1862 in Brno on the site of the demolished city walls has been serving the needs of the JAMU Faculty of Music since the middle of the 20th century. Its facade is decorated with statues of four ancient Caryatids, which are women who serve as a supporting column in architecture. The first is the embodiment of mathematics, the second grammar, the third history and the fourth philosophy. They embody the ideals of humanities education. The publication describes the historical development and current specifics of the operation of the Faculty of Music. It takes into account the profile of individual departments and the fields studied here, including the spatial and material equipment of these workplaces.