2020
Modely mísení granulárních hudebních objektů a jejich aplikace do kompoziční praxe
ŽURKOVÁ, DarinaZákladní údaje
Originální název
Modely mísení granulárních hudebních objektů a jejich aplikace do kompoziční praxe
Název anglicky
Models of mixing granular musical objects and their application to compositional practice
Autoři
ŽURKOVÁ, Darina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
JAMUsica, 2020, 2694-7579
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova anglicky
organization; material; granular synthesis; timbre; layers; sound objects; mixing
Změněno: 24. 4. 2021 14:25, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Text se zabývá především kompozičním přístupem k organizaci zvukového díla (záměrně je zde použito slovo zvukového – ne hudebního), jehož základem je granulární objekt – vrstva – materiál. Výsledným produktem výzkumu v této oblasti – tedy i výchozím softwarovým řešením k experimentování – se stal patch DGRain. Termín výsledný není zcela charakteristický v tomto kontextu – spíše se jedná o současné řešení problematiky – nástroj pro experimenty, který má tendenci se dále vyvíjet a přinášet další aplikace nových poznatků a možností aplikace nových metod.
Anglicky
The text deals mostly with the composition approach to acoustic work organization (the word acoustic – not musical – is used here on purpose), formed on the basis of a granular object – layer – material. The final product of the research in this area – therefore also the initial software solution for experimenting – is patch DGRain. The term final is not quite characteristic in this context – it is rather a current solution to a problem – a tool for experiments which tends to develop further and bring other applications of new findings and possibilities of applying new methods.