J 2020

Modely mísení granulárních hudebních objektů a jejich aplikace do kompoziční praxe

ŽURKOVÁ, Darina

Základní údaje

Originální název

Modely mísení granulárních hudebních objektů a jejich aplikace do kompoziční praxe

Název anglicky

Models of mixing granular musical objects and their application to compositional practice

Autoři

ŽURKOVÁ, Darina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

JAMUsica, 2020, 2694-7579

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova anglicky

organization; material; granular synthesis; timbre; layers; sound objects; mixing
Změněno: 24. 4. 2021 14:25, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Text se zabývá především kompozičním přístupem k organizaci zvukového díla (záměrně je zde použito slovo zvukového – ne hudebního), jehož základem je granulární objekt – vrstva – materiál. Výsledným produktem výzkumu v této oblasti – tedy i výchozím softwarovým řešením k experimentování – se stal patch DGRain. Termín výsledný není zcela charakteristický v tomto kontextu – spíše se jedná o současné řešení problematiky – nástroj pro experimenty, který má tendenci se dále vyvíjet a přinášet další aplikace nových poznatků a možností aplikace nových metod.

Anglicky

The text deals mostly with the composition approach to acoustic work organization (the word acoustic – not musical – is used here on purpose), formed on the basis of a granular object – layer – material. The final product of the research in this area – therefore also the initial software solution for experimenting – is patch DGRain. The term final is not quite characteristic in this context – it is rather a current solution to a problem – a tool for experiments which tends to develop further and bring other applications of new findings and possibilities of applying new methods.