ŠILEROVÁ, Lucie. Cooperation between students: Music Agency Trials. In Symposium: Ausbildung Musikmanagement. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cooperation between students: Music Agency Trials
Name in Czech Spolupráce studentů: modelová hudební agentura
Authors ŠILEROVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Symposium: Ausbildung Musikmanagement, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Music
Keywords (in Czech) hudební management; hudební agentura; umělecké vzdělávání; příklady dobré praxe
Keywords in English music management; music agency; music education; best practice
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D., učo 5576. Changed: 27/11/2019 22:40.
Abstract
Music management students and their curricula at the Music Faculty of the Janacek Academy of Music and Performing Arts are nowadays focused on three groups of education courses: theoretical, professional, and practical (applied knowledge) courses. Since 2014 Dept. of Music Production opened a new system of collaboration connecting the work of music management students with students of interpretation areas. The system aims to handle specific music agency problems in educational modules and create a simulation of peer to peer work environment between manager and artist. Music Agency Trials (MAT) shall combine acquired knowledge, as well as improve entry-level of the first job for future bachelor graduates.
Abstract (in Czech)
Studijní program hudební manažerství na HF JAMU nabízí tři skupiny předmětů: teoretické, profesního rozvoje a praktické. Od roku 2014 katedra otvírá nový kurz, v jehož rámci spolupracují studenti manažerství a interpretačních oborů. V jednotlivých modulech jsou řešena specifika problematiky hudebních agentur, simulací osobní spolupráce v pracovním prostředí mezi manažerem a umělcem. Kurz zvyšuje konkurenceschopnost studujících při vstupu na pracovní trh.
PrintDisplayed: 28/4/2024 15:19