MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, Jana. Bedřich Antonín Wiedermann, varhanní učitel Moyzese a Suchoně. In MALÉ OSOBNOSTI VEĽKÝCH DEJÍN - VEĽKÉ OSOBNOSTI MALÝCH DEJÍN IV. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bedřich Antonín Wiedermann, varhanní učitel Moyzese a Suchoně
Název anglicky Bedřich Antonín Wiedermann, an organ teacher of Moyzes and Suchoň
Autoři MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání MALÉ OSOBNOSTI VEĽKÝCH DEJÍN - VEĽKÉ OSOBNOSTI MALÝCH DEJÍN IV, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Hudební fakulta
Klíčová slova anglicky Bedřich Antonín Wiederman; Pražská konzervatoř; AMU; varhany; hudba 20. století; Alexander Moyzes; Eugen Suchoň
Změnil Změnila: Mgr. Jana Michálková Slimáčková, Ph.D., učo 5375. Změněno: 2. 1. 2019 10:45.
Anotace
Referát představil bohatou činnost Bedřicha Antonína Wiedermanna (1883–1951), konzervatorního pedagoga dvou předních slovenských skladatelů 20. století. Wiedermann byl činný pedagogicky (na pražské konzervatoři a pak na AMU), na rozdíl od jiných varhaníků významně i kompozičně (na 340 skladeb), ale především koncertně. Byl virtuosem svého nástroje. V letech 1920–1932 hrál na nedělních matiné v Obecním domě. Mnohokrát vystoupil nejen v Praze, ale i v menších českých městech a koncertoval také v zahraničí. Svými vystoupeními a také ve výuce prosazoval varhany jako koncertní nástroj.
Anotace anglicky
The paper presented the rich work of Bedřich Antonín Wiedermann (1883-1951), a conservatory teacher of two leading Slovak composers of the 20th century. Wiedermann was pedagogically active (at the Prague Conservatoire and then at AMU), unlike other organists, he was also a composer (about 340 compositions) and gave a recitals. He was a virtuoso of his instrument. In the years 1920-1932 he played on Sunday concerts in the Municipal House. He played many times not only in Prague, but also in smaller Czech towns and abroad. Through his performances as well as in teaching, he promoted the organ as a concert instrument.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:53