2018
HERECTVÍ A VYTVÁŘENÍ POSTAV
ROZSYPALOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
HERECTVÍ A VYTVÁŘENÍ POSTAV
Název anglicky
Acting and creation of drama characters
Autoři
Vydání
2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova anglicky
acting; drama; creation
Změněno: 23. 4. 2019 21:30, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Každé veřejné vystoupení má něco společného s divadlem. Všichni se někdy ocitáme v rolích herců. Profesionální herectví má však svá pravidla, kterým se učí studenti na uměleckých školách. Herectví procházelo a prochází vývojem, mění se s dobou, se vkusem, různé umělecké žánry vyžadují jiný typ herectví, podstata však zůstává stejná – pravdivost, touha něco sdělit a zaujmout. Jakými prostředky toho dosáhnout? Jaký vliv na herectví měly školy K. S. Stanislavského a B. Brechta? Jaké jsou požadavky dnešních režisérů a diváků? A jaký je rozdíl v herectví činoherním a operním?
Anglicky
Every public performance has something in common with the theater. We all find ourselves in actors' roles. However, professional acting has its rules that teach students at art schools. Acting went through and going through development, changing with time, with taste, different artistic genres require different type of acting, the essence remains the same - the truth, the desire to communicate something and take it. How can this be achieved? What influence on acting had K. S. Stanislavsky and B. Brecht? What are the demands of today's directors and viewers? And what is the difference in drama and operatic acting?