ROZSYPALOVÁ, Irena. HERECTVÍ A VYTVÁŘENÍ POSTAV. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název HERECTVÍ A VYTVÁŘENÍ POSTAV
Název anglicky Acting and creation of drama characters
Autoři ROZSYPALOVÁ, Irena.
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Hudební fakulta
Klíčová slova anglicky acting; drama; creation
Změnil Změnil: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Změněno: 23. 4. 2019 21:30.
Anotace
Každé veřejné vystoupení má něco společného s divadlem. Všichni se někdy ocitáme v rolích herců. Profesionální herectví má však svá pravidla, kterým se učí studenti na uměleckých školách. Herectví procházelo a prochází vývojem, mění se s dobou, se vkusem, různé umělecké žánry vyžadují jiný typ herectví, podstata však zůstává stejná – pravdivost, touha něco sdělit a zaujmout. Jakými prostředky toho dosáhnout? Jaký vliv na herectví měly školy K. S. Stanislavského a B. Brechta? Jaké jsou požadavky dnešních režisérů a diváků? A jaký je rozdíl v herectví činoherním a operním?
Anotace anglicky
Every public performance has something in common with the theater. We all find ourselves in actors' roles. However, professional acting has its rules that teach students at art schools. Acting went through and going through development, changing with time, with taste, different artistic genres require different type of acting, the essence remains the same - the truth, the desire to communicate something and take it. How can this be achieved? What influence on acting had K. S. Stanislavsky and B. Brecht? What are the demands of today's directors and viewers? And what is the difference in drama and operatic acting?
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 12:04