2018
Koncepce základního uměleckého vzdělávání ve hře na bicí nástroje
KLEIBL, MartinZákladní údaje
Originální název
Koncepce základního uměleckého vzdělávání ve hře na bicí nástroje
Název anglicky
A Concept of Basic Education in Percussion Performance
Autoři
KLEIBL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vydání první. Brno, 196 s. 2018
Nakladatel
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-80-7460-133-0
Klíčová slova česky
bicí nástroje; vzdělávání; malý buben; orchestrální bicí nástroje; melodické bicí nástroje; etnické nástroje; bicí souprava;
Klíčová slova anglicky
percussion instruments; education; snare drum; orchestral percussion instruments; mallet instruments; ethnic instruments; drum set;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 12. 2018 12:40, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Publikace na téma „Koncepce základního uměleckého vzdělávání ve hře na bicí nástroje“ pojednává o základních oblastech hry na bicí nástroje, obecně přijímaných jako nejrelevantnější pro vzdělávání. Jednotlivé části jsou věnovány malému bubnu, orchestrálním a melodickým bicím nástrojům, perkusím a bicí soupravě. V závěru práce je zařazen dodatek se stručným dělením bicích nástrojů. Obsah vychází ze zmíněných základních okruhů, vždy nejprve krátce představených v historických souvislostech. Poté je text na základě práce s informačními zdroji věnován jednotlivým aspektům hry na konkrétní nástroje. Cenným doplňkem jsou citáty ze seminářů či individuálních lekcí s předními světovými pedagogy a interprety hry na bicí nástroje. Ambicí práce bylo přinést, vybrat a utřídit informace z velkého počtu zahraničních publikací, mnohdy u nás dosud neznámých. Předložený obsah nebyl v České republice zatím takto rozsáhle zpracován.
Anglicky
Publication "A Concept of Basic Education in Percussion Performance" deals with the most relevant areas of percussion education. The paper is divided into five main categories: Snare Drum, Orchestral Percussion, Mallet Instruments, Percussion Instruments of the World, Drum Set. The annex to the thesis presents a brief classification of percussion instruments. The content is based on the aforementioned basic subjects briefly presented in historical contexts. The subsequent text is based on information sources and devoted to individual aspects of playing specific instruments. Quotes by leading world teachers and percussionists from seminars and individual lessons provide another valuable addition. The ambition of this paper was to present, select and classify information from a large number of foreign publications, most of them unknown in this country. The presented content has never been compiled in the Czech Republic.