2017
Úkol – gesto – cíl
BERGMAN, AlešZákladní údaje
Originální název
Úkol – gesto – cíl
Název anglicky
Task – Gesture – Target
Autoři
BERGMAN, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 18-21, 4 s. 2017
Nakladatel
Nakladatelství JAMU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
ISBN
978-80-7460-128-6
Klíčová slova anglicky
Stanislavsky; Chekhov; Donnellan; super task; actor training; psychological gesture
Štítky
Změněno: 20. 3. 2018 17:30, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá pedagogikou herectví ve vztahu k teoriím a metodám herectví a specifické pedagogické praxi. Jsou eklektičnost nebo kreativita, nebo eklektičnost a kreativita zároveň základními předpoklady pro vysoce kvalitní pedagogickou práci? Úkol - gesto - cíl: Konstantin Stanislavský, Michail Čechov, Declan Donnellan a jejich "super úkol", "psychologické gesto" a herecké zaměření na "cíl" jsou prezentovány jako dílčí aspekty procesu herecké aktivity.
Anglicky
The paper deals with the pedagogy of acting in relation to the theories and methods of acting and specific pedagogical practice. Are eclecticism or creativity, or both eclecticism and creativity fundamental preconditions for high-quality pedagogical work? Task – Gesture – Target: Konstantin Stanislavsky, Mikhail Chekhov, Declan Donnellan and their "super task", "psychological gesture", and actor's concetration on "target" will be presented as partial aspects of a single process of actors' activity.