Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
SMILKOVÁ, Oxana. Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky. In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2017, s. 58-67, 157 s. ISBN 978-80-7460-128-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky |
Název česky | Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky |
Název anglicky | Actor´s Metaphorical Training as the Method of Professional Education of Artist |
Autoři | SMILKOVÁ, Oxana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | první. Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 58-67, 157 s. 2017. |
Nakladatel | Janáčkova akademie múzických umění v Brně |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 60403 Performing arts studies |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Organizační jednotka | Divadelní fakulta |
ISBN | 978-80-7460-128-6 |
Klíčová slova česky | metaforická metoda; herectví; pedagogika; herecký trénink; Oxana Smilková |
Klíčová slova anglicky | metaphorical method; acting; actor´s training; Oxana Smilková |
Štítky | RIV, sborník z konference, tendence v herectví a pedagogice |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D., učo 5202. Změněno: 20. 3. 2018 10:20. |
Anotace |
---|
Jedním z klíčových pedagogických úkolů ve vzdělávání profesionálních herců je tvorba vlastní herecké techniky. Tento proces studentského sebepoznávání herectví jako materiálu pro tvorbu živých charakterů vyžaduje transformaci hercovy osobnosti, aby byl schopen vnímat autorův svět, adaptovat ho a porovnat se současným moderním světem. Pozornost příspěvku je zaměřena na kreativní dialog mezi studentem a autorem hry sloužící k vytváření rolí. |
Anotace anglicky |
---|
One of the key pedagogical tasks in the education of a professional actor is creating one´s own acting technique. The process of a student´s self-recognition of acting as material for creating living characters requires the transformation of an actor´s personality to a being that is able to perceive the author´s world, to adopt him and to compare him with the modern contemporary world. The attention in lessons is focused on the creative dialogue between the student and the author of the play for creating roles. During the first years students themselves act as an author in the excercises, recognizing and examining their personality from all sides in the process of the play, while later they focus on the playwright whose art they can "translate" from literary structures into the language of acting. Continuously changing and developing modern literature requires actors to change the process of this "translating", which leads to new "techniques of interpreting" for which "psychological motivation of the act" is not enough. For several years our studio has been dealing with, searching and finding these techniques, both in actors training and in the education of an actor´s personality. Our "metaphoric technique" has been based on this process. |
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 07:52