MATULOVÁ, Jitka. Rozmanitá tvář Fidelia aneb Opera v proměnách času. Nástin metodologického uchopení scénografie hudebnědivadelních žánrů období meziválečného Československa. In Hédlová, Luba; Matulová, Jitka; Mečkovský, Robert. 2. ročník konference studentů doktorských programů dějin umění v České republice. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 80-87. ISBN 978-80-210-5024-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozmanitá tvář Fidelia aneb Opera v proměnách času. Nástin metodologického uchopení scénografie hudebnědivadelních žánrů období meziválečného Československa
Název česky Rozmanitá tvář Fidelia aneb Opera v proměnách času. Nástin metodologického uchopení scénografie hudebnědivadelních žánrů období meziválečného Československa
Název anglicky The various face of Fidelio or else Opera Through the Ages. Sketch of the methodological Conception of the Czechoslovak interwar Scenography
Autoři MATULOVÁ, Jitka.
Vydání Vydání první. Brno, 2. ročník konference studentů doktorských programů dějin umění v České republice, od s. 80-87, 8 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-5024-2
Klíčová slova česky moderní česká scénografie; operní režie; Ferdinand Pujman; Otakar Ostrčil; Vlastislav Hofman; Josef Matěj Gottlieb
Klíčová slova anglicky modern Czech scenography; opera direction; Ferdinand Pujman; Otakar Ostrčil; Vlastislav Hofman; Josef Matěj Gottlieb
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Ciampi Matulová, učo 5648. Změněno: 1. 12. 2017 16:10.
Anotace
Příspěvek mapuje různé možnosti scénické interpretace Beethovenovy opery Fidelio. Na příkladu dvou konkrétních realizací Národního divadla v Praze v meziválečném období jsou scéna a kostýmy prezentovány v kontextu dalších složek inscenace i dalšího archivního materiálu.
Anotace anglicky
The text describes various options for stage interpretation of Beethoven s opera Fidelio. The example of two concrete creations of the National Theatre in Prague during the interwar period sets and costumes are presented in the context of the other components of staging and other archive materials.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 04:39